ארגון התרופות האירופי אישר היום (שני) לשימוש את החיסון של חברת פייזר במדינות האיחוד האירופי. האישור מגיע לאחר שהתקבל אישור רשמי לחיסון בארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות ברחבי העולם. חלק ממדינות אירופה, ביניהן גרמניה, אוסטריה ואיטליה, הודיעו שיחלו לחסן את האוכלוסייה שלהן החל מה-27 בדצמבר. 

ארגון התרופות האירופי התייחס להערכות לפיהן אין לנשים בהיריון ליטול את החיסון ואמרו כי הם לא קיבלו אינדיקציה שאכן יש סכנה כזאת. בארגון הבהירו כי לעקוב מקרוב אחרי השפעות החיסון ולקבוע איסורים חדשים בהתאם לנתונים החדשים.

בתאריך 6 בינואר 2021 יעלה גם החיסון של חברת מודרנה לאישור ארגון התרופות האירופי. האישור המאוחר יחסית של החיסון נובע בשל העובדה שארגון התרופות האירופי נחשב מחמיר אף יותר ממנהל התרופות והמזון (FDA) האמריקאי שכבר אישר את החיסונים. 

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה פרצה לעולם בסערה, ומדינות רבות כבר שוקלות מחדש את הצעדים שלהן מחדש כדי להיאבק בהתפשטות הנגיף המעודכן ברחבי העולם. היום, עוזרו של שר הבריאות האמריקאי, ברט גיריר אמר כי ארצות הברית תשקול גם היא לעצור את הטיסות לממלכה המאוחדת וממנה.

בראיון היום ל-CNN, אמר כי "אני חושב שהכל אפשרי. אנחנו פשוט צריכים לשים את כל האופציות על השולחן, לקיים דיון מדעי פתוח ולתת את ההמלצות הטובות ביותר". למרות זאת, הבהיר כי המדינה טרם החליטה, וכי צוות המאבק בקורונה בבית הלבן ייפגש מאוחר יותר כדי לדון בנושא.

קורונה בבריטניה: לונדון נכנסת לסגר בעקבות המוטציה הבריטית (צילום: רויטרס)

היום, החליט קבינט הקורונה כי החל מיום רביעי כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד. ההצעה שהועלתה כוללת מניעת כניסה של זרים מכל המדינות, כאשר החל מיום רביעי בשעה 14:00 ישראלים השבים מחו"ל יחויבו בידוד במלוניות. אם יהיה עומס על המלונות, משרד הבריאות יוכל לחייב חלק מהישראלים להיכנס לבידוד ביתי. במסגרת זו, ב-48 השעות הקרובות השבים מחו"ל יונחו לעבור בדיקה תוך 48 שעות.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות הבריטי כי כ-1,000 מקרי הידבקות בזן החדש אותרו במדינה וכי מדובר במוטציה מידבקת הרבה יותר מהמקורית, עד כדי 70% יותר. ראש הממשלה הבריטית בוריס ג'ונסון יכנס היום ישיבת חירום לדיון בסוגיית הנסיעות הבינלאומיות אל ומבריטניה. 
 
כאמור, מרבית מדינות אירופה כבר עצרו את תנועת הטיסות מבריטניה בעקבות החשש מהנגיף - נורבגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, אירלנד, בלגיה וקנדה. גם פולין הודיעה כי החל מהלילה בחצות ייעצרו הטיסות מבריטניה, ושר התחבורה הדני עדכן כי החל מהיום למשך 48 שעות תיעצר תנועת הטיסות בין המדינות. סקוטלנד, מדינת האי הבריטי, אסרה על יציאת תושבים לאזורים אחרים בממלכה וספרד, על אף שלא הטילה הגבלות חדשות, דורשת מהאיחוד תגובה מתואמת לסיטואציה.