חברות התרופות "פייזר" ו"מודרנה" החלו לבחון האם חיסוני הקורונה שפיתחו יכולים להיות יעילים מפני הזן החדש שהתגלה בבריטניה ומתפשט בימים אלו, כך פורסם הבוקר (שלישי) ברשת החדשות CNN. "בהתאם לנתונים שיש בידינו, אנו מצפים שהחיסון שלנו יוכיח את יעילותו גם מפני הזן הנוסף, נבצע ניסויים נוספים בשבוע הקרובים, על מנת לבחו זאת", מסרה חברת מודרנה. לעומת זאת, מ"פייזר" נמסר כי החברה בשלב איסוף מידע, שנועד לבחון האם דגימות הדם מאנשים שחוסנו יצליחו לנטרל את הזן החדש.

החיסונים מגיעים לביה"ח ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

נגיף הקורונה השתנה כבר בעבר, ושתי החברות טענו כי חיסוניהן צלחו בהתמודדות מול הצורות הקודמות שלו. הצהרת החברות הללו משקפת את הדאגה העולה מן הזן החדש, שגרמה לכך שמדינות רבות סגרו שעריהן בפני בריטניה בה הודבקו כבר יותר מ-1000 אנשים, אם כי מומחים אינם בטוחים בעניין חשיבותו. כזכור, המוטציה הזאת התגלתה גם במדינות נוספות ובהן דנמרק ודרום אפריקה.

אוגור שאהין, מנכ"ל חברת biontech, השותפה בפיתוח החיסון עם פייזר, התייחס היום במסיבת עיתונאים למטוציה החדשה ולאשפרות להתחסן נגדה, ואמר כי "נכון לעכשיו אנחנו לא יודעים אם החיסון שלנו מגן מפניה, אולם מבחינה מדעית סבירו מאוד להניח שהחיסון אכן יכול להתמודד עם המוטציה". לדבריו, "נצטרך עוד שבועיים של איסוף מידע כדי לדעת אם החיסון יעיל גם בפני המוטציה".

שאהין הוסיף כי סוגיה נוספת לגבי התאמת החיסון למוטציה, היא האם הגופים הרגולטוריים יתייחסו לזה כשינוי מינויר יחסית או כחיסון חדש לגמרי, מה שעלול להאריך את זמן אישורו.