מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם הבוקר (ראשון) דו"ח יומי, בו נכתב כי מערכת הבריאות בבריטניה נמצאת על סף קריסה וכי התמותה בממלכה המאוחדת עלתה מאוד, בשל התפשטות המוטציה לנגיף.

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

"מהדוגמה הבריטית ניתן ללמוד על פוטנציאל הסיכון הכרוך בהתפרצות המלווה בזן בעל יכולת הדבקה גבוהה. לאור תחילת התפשטות זן זה בישראל, הנמצאת ממילא בהתפרצות, מומלץ לנקוט צעדי מנע בטרם איבוד שליטה ברמות התחלואה, ולהמשיך במבצע החיסון מהר ככל הניתן", נכתב בדו"ח. 

עוד נכתב כי "במהלך דצמבר עלתה התחלואה בבריטניה מכ-15 אלף חולים חדשים ביום לכ-40 אלף. זאת, על אף נהלי ריחוק חברתי משמעותיים החלים בה מאז ה-20 לדצמבר. באותו האופן, שיעור החיוביים לקורונה מתוך סך הבדיקות במדינה עלה מכ-%8.4 ב-1 בדצמבר לכ-%1.9 ב-28 בדצמבר. התמותה הגיעה לכ-500 נפטרים חדשים ליום".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי בתי הספר במדינה הם בטוחים והמליץ להורים לשלוח את ילדיהם ללימודים באזורים בהם הלימודים מתקיימים. "אין ספק שהלימודים הם בטוחים ושהחינוך הוא בעדיפות עליונה", אמר.

בתוך כך, ברוסיה אובחנו ביממה האחרונה 24,150 חולי קורונה חדשים, מהם 3,851 בעיר הבירה מוסקבה. כמו כן, 504 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה.