מספר המתים העולמי בעקבות נגיף הקורונה הגיע היום (שישי) לשני מיליון איש, וזאת על אף ההתקדמות המהירה בקצב החיסונים ברחבי העולם. הנתון העגום מתפרסם קצת יותר משנה לאחר שהתגלה לראשונה הנגיף בווהאן שבסין. שמונה חודשים לקחו כדי להגיע למיליון מתים מאז, ופחות מארבעה חודשים לאחר מכן הגיע המיליון הבא. 

קורונה בסין (צילום: רויטרס)

מספר ההרוגים, שפורסם על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שווה בערך לאוכלוסיית בריסל, מכה, מינסק או וינה, ובעוד שהספירה מבוססת על נתונים שסופקו על ידי סוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם, ההערכה היא כי המספר האמיתי גבוה משמעותית. זאת, בין השא,ר בגלל בדיקות לא מדווחות וההרוגים הרבים שיוחסו באופן לא מדויק לגורמים אחרים, במיוחד בשלב מוקדם של ההתפרצות.

"מאחורי המספר הנורא הזה מסתתרים שמות ופנים - החיוך שיהיה כעת רק זיכרון, המושב ריק לנצח ליד שולחן האוכל, החדר הרועם בשתיקתו של אדם אהוב", אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס. לדבריו, המספר "החמיר בגלל היעדר מאמץ עולמי מתואם". 

בתוך כך, באירופה נחצו שיאי תחלואה חדשים ומטרידים. משרד הבריאות הבריטי דיווח על עליה של 55,761 חולים בקורונה ביממה האחרונה, זאת לאחר עליה של 48,682 חולים שהתגלו יום קודם לכן. 1,280 מתו. בעקבות זאת החליטה הממשלה להחמיר את בקרת הגבולות כדי למנוע מוטציות חדשות של הקורונה ומשהה את כל הסדרי הנסיעות שמשמעותם הגעה למדינות מסוימות לא צורך בבידוד.

"מה שאנחנו לא רוצים לראות זה את כל אותה עבודה קשה שלנו שיורדת לטמיון עם הגעתה של מוטציה חדשה", אמר במסיבת עיתונאים. השינויים יכנסו לתוקף ביום שני ומשמעותם שכל הנוסעים חייבים לעבור קורונה ולעבור לבידוד מיד עם הגעתם. הבידוד יימשך עשרה ימים, אלא אם כן הנוסע קיבל תוצאה שלילית לאחר חמישה ימים.

גם בספרד המספרים מזנקים, והיום דווח על שיא של 40,197 מקרי קורונה חדשים ביממה האחרונה, בעוד ששכיחות המחלה כפי שנמדדה במהלך 14 הימים האחרונים, הגיעה לשיא חדש של 575 מקרים לכל 100,000 אנשים, ועלתה מ-522 מקרים ביום הקודם. העדכון האחרון העלה את סך הנדבקים מפרוץ המגפה במדינה ל-2,252,164, בעוד שמספר ההרוגים עלה ב-235 ל-53,314. 

איטליה דיווחה היום גם היא על 477 מקרי מוות, לעומת 522 יום קודם לכן, ואילו המספר היומי של נדבקים חדשים ירד ל-16,146 לעומת 17,246 יום קודם. בעקבות כך, המגבלות במדינה יוחמרו לרמה המקסימלית של "אזור אדום" בשלושה מתוך 20 האזורים באיטליה, כולל צפון לומברדיה סביב מילאנו, האזור העשיר והמאוכלס ביותר במדינה.