נשיא ארה"ב החדש, ג'ו ביידן, החל היום (חמישי) את תפקידו והתפנה לעסוק בהתמודדות עם מגפת הקורונה - המשימה המשמעותית ביותר שהציב לפניו והדגיש זאת במסע הבחירות שלו. במטרה לקדם את מדיניותו בנושא חתם ביידן על שורת צווים נשיאותיים ארוכה. בין השאר הודיע הערב כי כל הטסים לארה"ב יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית, ולהיכנס לבידוד עם נחיתתם.

ביידן חותם על הצווים הראשונים כנשיא ארה"ב בבית הלבן (צילום: רויטרס)

"יש לנו אסטרטגיה מקיפה להתמודד עם המגפה", אמר ביידן היום. "היא מבוססת על מדע, לא על פוליטיקה. היא מבוססת על אמת, לא על הכחשה. היא ארוכה ומפורטת". תכניתו של ביידן להתמודדות עם הקורונה פורסמה היום באתר הבית הלבן במסמך ארוך בן 198 עמודים. במסגרת הצווים עליהם חתם ביידן הוחלט כי כולם יחויבו לעטות מסכה במטוסים, בשדות התעופה ובכל מבנה ציבורי במדינה.  

במסיבת עיתונאים שנשא הערב אמר ביידן: "בחודש הבא נספור חצי מיליון מתים בארה"ב מקורונה. ייקחו חודשים ארוכים להתאושש ולחזור לשגרה". לכל אורך מערכת הבחירות מתח ביידן ביקורת חריפה על התנהלותו של הנשיא הקודם טראמפ בכל הקשור להתמודדות עם המגפה, והיום קרא לכולם לעטות מסכות במשך לפחות מאה הימים הקרובים.

ביידן הודיע כי במסגרת המאבק הנרחב בקורונה יחוזקו ויורחבו כלל מערכי הבדיקות והחיסונים ברחבי המדינה. עוד הוא הודיע כי בימים הקרובים יהיו 100 מיליון מנות חיסון, המספיקות ל-50 מיליון אמריקאים בסיכון שיוכלו להתחסן מפני המגפה. בנוסף הודיע כי יפעל לפתוח בהקדם את מערכת החינוך ומקומות העבודה, בהתאם להגבלות חדשות.