בבריטניה מבהירים היום (ראשון) כי יש עדויות לכך שהחיסון לקורונה אינו מונע את הדבקת המחלה. סגן קצין הרפואה הראשי בממלכה אמר כי לצד העובדה שהחיסון מונע תחלואה, אין זה אומר כי הוא מונע את הפצת המחלה על ידי מי שחוסן.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מזהיר שהמוטציה הבריטית של נגיף הקורונה כנראה קטלנית יותר (צילום: רויטרס)

פרופ' ג'ונתן ואן-תם אמר לעיתון ה'גארדיאן' כי בהתאם לכך הוא מעריך שגם אנשים שקיבלו את החיסון יאלצו להמשיך ולעמוד בהנחיות הקורונה המחמירות, על מנת שלא להעמיד בסיכון את כלל האוכלוסייה שלא חוסנה עדיין. הוא אמר כי אסור שמי שקיבל את החיסון "יקל בהנחיות, וירגיש כאילו הוא חופשי מהן". שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק עדכן היום כי תשעה מקרים של הידבקות בווריאנט הברזילאי אותרו בבריטניה.

בתוך כך, שוחח אתמול בוריס ג'ונסון, ראש ממשלה בריטניה, עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בכך הפך ג'ונסון לראש המדינה הראשון באירופה המדבר עם הנשיא החדש. השניים שוחחו בהרחבה על נגיף הקורונה והביעו את נכונותם להביא לחיסול המגפה. 

שיחתם מתרחשת על רקע עלייה נוספת במניין הנדבקים בארה"ב, שעבר את ה-25 מיליון, כך לפי ה"ניו יורק טיימס". ואולם, לדברי מומחים המספר האמיתי של הנדבקים גבוה יותר. עד כה מתו יותר מ-414 אלף חולי קורונה במדינה.