ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (חמישי) כי מדענים בראשות ארגון הבריאות העולמי  יבקרו מחר בבתי חולים, מעבדות ושוקים בעיר ווהאן כדי לחקור את מקורות התפרצות נגיף הקורונה. לאחר שסיימו היום את הבידוד שלהם, יקיימו מחר נציגי הארגון פגישות ראשונות פנים אל פנים עם מדענים סינים, ולאחר מכן יבקרו ברחבי ווהאן ובסביבתה.

קורונה בסין (צילום: רויטרס)

"הביקורים בשטח יכללו את המכון הווירולוגי ומעבדה בווהאן ואת שוק הואנאן", אמר הארגון. עוד הוסיפו כי הנציגים ייפגשו עם כמה מחולי הקורונה הראשונים, שנדבקו בנגיף עם התפרצותו בדצמבר 2019.

שנה אחרי מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה, אישרה סין, מוקדם יותר החודש, את כניסתה של משלחת המומחים, שחוקרת את נסיבות התפרצות המגיפה אשר שיתקה את העולם וגרמה ל־2 מיליון קורבנות.

כידוע, מוטל ספק אם המשלחת אכן תוכל להגיע לחקר האמת, בעקבות המאמצים הסיניים להסתיר מידע על תחילת המגיפה, כולל מאסר של עיתונאים ורופאים. 

כזכור, בית משפט בסין גזר ארבע שנות מאסר על זאנג זאהן, אחת מהעיתונאיות הראשונות שדיווחה על התפרצות נגיף הקורונה הווהאן. בזמנו, זאהן פרסמה ראיונות ביוטיוב עם כמה מתושבי העיר וצילומים מתוך בתי החולים. היא נעצרה בחודש מאי האחרון, פתחה בשביתת רעב ומצבה הבריאותי הדרדר. עורכי דינה טענו כי שוטרים קשרו את ידיה והאכילו אותה בכפייה באמצעות צינור. יצוין כי שלושה עיתונאים נוספים נכלאו או הועלמו בסין לאחר שדיווחו על התפרצות הנגיף במדינה.

אף על פי כן, בירך מנהל ארגון הבריאות העולמי בתחילת החודש על ההחלטה הסינית. "אנחנו מצפים לעבוד בצמוד עם עמיתינו במשימה הקריטית הזו, כדי לזהות את מקור הנגיף ואת האופן שבו חדר לאוכלוסייה האנושית", אמר ד"ר תיאודורוס גברה־יסוס.