חשש בבריטניה: הווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה אימץ את המוטציה E484K, שקיימת גם בזן הדרום אפריקאי והברזילאי ופוגעת חלקית ביעילות החיסון לקורונה - כך עולה מסקירה של רשות הבריאות הממלכתית בבריטניה, שציינה כי ממידע ראשוני עולה כי מדובר ביותר ממקרה אחד של התפתחות המוטציה. 

בעקבות הממצאים המטרידים, בריטניה הודיעה על מבצע בדיקות "מדלת לדלת" במהלכו יבדקו 80 אלף איש במטרה לעצור את התפשטות הווריאנט הדרום אפריקאי ולהכיל את ההתפרצויות החדשות, תהליך המכונה "בדיקת נחשול". הבדיקה תיערך בשמונה אזורים במדינה - שלושה בלונדון, שניים בדרום מזרח המדינה, אחד במרכזה, אחד במזרח ואחר בצפון מערב. ישנם כ-10,000 איש בכל אזור. 

המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

אמש עדכן משרד הבריאות כי נמצאו עד כה 80 נשאים של הווריאנט הדרום אפריקאי בישראל. כמו כן, 16 מתוך 20 נשים הרות שנמצאו חיוביות לנגיף הקורונה ועברו ריצוף גנטי - נמצאו כי הן נושאות את המוטציה הבריטית של הנגיף, הנחשדת כמדבקת יותר ואף גורמת לתחלואה קשה יותר.
כזכור, רק בשבוע שעבר פרסמה פייזר נתוני ביניים במחקר שערכה בנוגע לחיסון הקורונה שלה ומאשרת כי החיסון יעיל נגד הווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי של נגיף הקורונה. המחקר מתבסס על בדיקות דם שנלקחו מנסיינים שנטלו את שתי מנות החיסון.

בפייזר מאשרים כי חלה ירידה בכמות הנוגדנים שפיתח הגוף לאחר החיסון לוווריאנט הדרום אפריקאי, אך עדיין מדובר בכמות נוגדנים המספיקה להגנה יעילה ממנו. בחברה מעריכים כי יתכן שבמקרה זה החיסון יאבד מעט מהיעילות, אך עדיין ישיג את התוצאה הנדרשת.