"ייקח לנו שנים על מנת לאתר את מקורות ההתפרצות של נגיף הקורונה", כך אמר היום (שישי) דומיניק דייר, מומחה בכיר במשלחת ארגון הבריאות העולמי בווהאן שבסין. צוות המומחים הגיע בניסיון להתחקות אחר מקורות המגפה ולהבין מה גרם להתפרצותה.

חברי המשלחת מדווחים על קושי רב באיתור המקורות, על אף שמדגישים כי זכו לגישה מלאה מטעם הממשלה הסינית. "אנו מנסים ללמוד את השתלשלות האירועים בימים שלפני פרוץ המגפה. כולם יודעים שזה התפרץ בווהאן והמשיך לכל העולם, אך אנו מנסים להבין מה גרם לכך".

בית החולים לטיפול בחולי נגיף הקורונה שהוקם בסין, ארכיון. צילום: רשתות חברתיות

המשלחת מבקשת לבחון בין היתר את השמועות והדיווחים, ביניהם גם של נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ, לפיהם ממשלת סין העלימה ראיות בנוגע להתפרצות המגפה, שיתכן וקרתה בשל רשלנות מקומית. "האתגר הגדול שלנו הוא בבחינת אותם נדבקים א-סימפטומטים בימיה הראשונים של ההתפרצות", אמר דייר, מיקרוביולוג מאוסטרליה המתמחה בחקר זיהומים ומחלת האיידס.

"ביקרנו במרפאות, בתי חולים, שוקי מזון, דגים ופירות ים וכן באתרי מחקר וניסוי באזור במטרה לנסות ולהשיג ממצאים", אמר. המשלחת צפויה להציג בימים הקרובים את ממצאי החקירה הראשוניים שלה. "אנו פעלנו בזמן קצר יחסית, וצפויים באזור עוד משלחות מחקר רבות שיפעלו במשך תקופות זמן ארוכות יותר, במטרה למצוא תשובות לשאלות הרבות".