משרד הבריאות ביפן הודה אתמול כי הוא ייאלץ לזרוק מיליוני מנות חיסון של פייזר וביונטק, משום שהמזרקים הנמצאים בשימוש אינם מתאימים לניצול כל המנות שבבקבוקונים. ממשלת יפן הזמינה 144 מיליון מנות של החיסון עבור 72 מיליון תושביה. הנחת העבודה הייתה שבכל בקבוקון ישנן שש מנות. אתמול מסר שר הבריאות נורישה טאמורה כי בשל מחסור במזרקים שיכולים לנצל את כל תכולת הבקבוקונים, המזרקים הקיימים יאפשרו שימוש רק בחמש מנות בכל בקבוקון - כמות שתאפשר לחסן 60 מיליון בני אדם.

"נשתמש בכל המזרקים שמסוגלים למשוך שש מנות, אבל כמובן שזה לא יהיה מספיק, משום שיהיה צורך בזריקות נוספות", אמר טאמורה. בשל כך ביקשה הממשלה מחברות לציוד רפואי להגביר את קצב הייצור של המזרקים המתאימים. בתוך כך הכירה אתמול אורסולה פון דר ליין, נשיאת נציבות האיחוד האירופי, בכשלים של תוכנית החיסונים של האיחוד על רקע הביקורת על קצב החיסונים האיטי והמחסור במנות. "נתנו באיחור את האישור לחיסונים", אמרה לחברי הפרלמנט האירופי. "היינו אופטימיים מדי בכל הנוגע לייצור ההמוני, ואולי היה לנו ביטחון מופרז שמה שהוזמן יגיע בזמן. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה זה כך".

עם זאת, פון דר ליין הבהירה כי ההחלטה לרכוש את החיסונים באופן קולקטיבי עבור כל 27 המדינות החברות הייתה הדבר הנכון לעשות. "אני לא יכולה לדמיין מה היה קורה אם כמה שחקנים גדולים היו ממהרים להשיג את זה וכל האחרים היו נשארים ללא כלום", אמרה. "אני חושבת שזה היה הסוף של הקהילה שלנו".

בצרפת ציינו אתמול את החלמתה של האחות אנדרה, נזירה מדרום המדינה, החוגגת היום את יום הולדתה ה־117. זוהי האישה המבוגרת ביותר באירופה שהתאוששה מהנגיף, לאחר שנמצאה בחודש שעבר חיובית לנגיף אך ללא סבל מתסמיני המחלה. לעומת זאת, 81 מתוך 88 הדיירים המתגוררים בבית האבות ליד טולון שבו היא מתגוררת חלו בקורונה ועשרה מהם נפטרו.