אוניברסיטת אוקספורד הודיעה היום (שבת) כי ענקית התרופות הבריטית "אסטרהזניקה" תבחן לראשונה את יעילות החיסון לנגיף הקורונה שפיתחה על ילדים. שותפתה לניסוי של חברת התרופות ציינה כי בחיסון צפויים לקחת חלק כ-300 ילדים ובני נוער מגיל 6 עד 17.

ב"וואלה ניוז" דווח כי בחברה מקווים שיתקבלו תוצאות לבדיקה עד סוף השנה הנוכחית. הניסוי יתחיל במהלך החודש באוניברסיטה הבריטית ובמתקנים נוספים שעובדים עמה בלונדון, בריסטול וסאות'המפטון.

החוקר הראשי במערך החיסונים באוקספורד, פרופ' אנדרו פולארד, אמר כי "בעוד שרוב הילדים אינם מושפעים באופן יחסי למבוגרים מווירוס הקורונה, וסביר להניח כי לא יפתחו סימפטומים מהידבקות - חשוב לקבוע את הבטיחות והתגובה החיסונית בקרב ילדים וצעירים. ילדים מסוימים עשויים להפיק תועלת מהחיסון". כמו כן ציין כי "ניסויים חדשים אלה ירחיבו את הבנתנו בשליטה על נגיף הקורונה על קבוצות גיל צעירות יותר".

האוניברסיטה הודיעה כי היא כבר החלה בניסויים בנערים בני 16 ו-17 לצורך בדיקת יעילות החיסון לנגיף.

סגן קצין הרפואה הראשי באנגליה, פרופ' ג'ונתן ואן-טם, אמר בעבר שהחיסונים בטוחים ויעילים גם עבור ילדים. "זה בהחלט אפשרי שיהיו לנו מספר חיסונים מורשים לקורונה עבור ילדים עד סוף השנה", אמר.

במכון הממלכתי לרפואת ילדים בבריטניה טוענים כי קיימות עדויות לכך שהנגיף עלול לגרום למוות ולתסמינים חמורים גם בילדים, למרות שמדובר במקרים נדירים. "הראיות מוכיחות שנתוני התמותה והתחלואה מקורונה אצל ילדים נמוכים משמעותית בהשוואה לאלו שנתגלו אצל קשישים. קיימות גם עדויות לכך שילדים נדבקים פחות. אין ראיות חותכות לכך שהם מדבקים יותר ממבוגרים", אמרו במכון.