ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן הודיעה היום (ראשון) על הפעלתו של סגר בן שלושה ימים על העיר הגדולה ביותר במדינה, אוקלנד, לאחר שאובחנו בה שלושה מקרי קורונה . ארדרן אמרה שעל פי ההנחיות החדשות, תיאסר יציאה מפתח הבית למעט יציאה לסופרמרקט או לעבודה המוגדרת חיונית.

קורונה בעולם, סגר במדינות שונות ( צילום: רויטרס)

לדבריה, הקבינט המקומי החליט לנקוט בגישה זהירה עד שהם יגלו יותר פרטים על ההתפרצות החדשה, כולל האם מדובר בווריאנטים החדשים שהתגלו ברחבי העולם. גם על שאר המדינה יוטלו מגבלות נוספות, אך רק בעיר אוקלנד יתבצע סגר.

השר לענייני נגיף הקורונה בניו זילנד, כריס היפקינס חשף מוקדם יותר כי שלושת הנדבקים הם זוג ובתם והם הנדבקים הראשונים מאז ה-24 בינואר.  הרשויות במדינה עדיין בודקות כיצד נדבקה המשפחה בנגיף והאם מדובר בהידבקות מתוך הקהילה, או שמא המשפחה הביאה את הנגיף איתה לעיר. כאמצעי זהירות, התיכון בו לומדת הילדה יהיה סגור גם הוא במהלך הסגר הקרוב, ובמקומו תיפתח עמדה לבדיקות לגילוי הקורונה.

בנוסף, חברות תעופה שונות עודכנו בנוגע למקרה, לאור העובדה כי האם עובדת בחברת קייטרינג המספקת מזון ומדי פעם עובדת באריזת הארוחות עצמן.

בניו זילנד לא נרשמו מקרים חדשים במשך מספר חודשים, עד לאבחונם של מספר מקרים בתקופה האחרונה. המדינה דורגה בתור המדינה שהתמודדה הכי טוב נגד נגיף הקורונה, מתוך כ-100 מדינות שנבדקו. כחלק מההתמודדות, סגרה ניו זילנד את גבולותיה הבינלאומיים בשלב מוקדם.