נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הוביל את האמריקאים לעמוד הלילה (בין שני לשלישי) בדקת דומייה לזכרם של כחצי מיליון קורבנות שמתו מקורונה מפרוץ המגפה, וביקש מכולם להניח את המחלוקות הפוליטיות בצד ולהילחם יחד. הדגלים בבית הלבן הורדו לחצי התורן והודלקו 500 נרות זיכרון על מדרגות הבית הלבן.

"היום אנחנו מציינים אבן דרך קודרת וקוראת לב - 500,071 מתים. זה יותר ממספר האמריקאים שמתו בשנה אחת של מגפה מאשר אמריקאים שמתו במלחמת העולם הראשונה, במלחמת העולם השנייה ובמלחמת ויאטנם ביחד", אמר ביידן והוסיף: "אבל כשאנחנו מבינים את סדר הגודל העצום הזה של המתים, אנחנו זוכרים כל אדם ואת החיים שהוא חי. הם כולם אנשים שהכרנו". 

הנשיא קרא לאמריקאים לשמור על ערנות בכל מה שנוגע למאבק במגפה, להמשיך לשמור על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכות וללכת לקבל את החיסון כשיתאפשר. "זה לא רפובליקנים או דמוקרטים שמתים. אלו העמיתים שלנו. עלינו להילחם בזה יחד, כעם אחד, כארצות הברית של אמריקה". 

כאמור, מספר הקורבנות בארה"ב מנגיף הקורונה חצה אתמול את ה-500,000, כך על פי נתוני NBC. בכך, מציינת ארה"ב אבן דרך המדגישה את האיום החמור שהנגיף עדיין מהווה, גם לאחר התחסנותם של רבים. 

נגיף הקורונה הרג יותר מ-2,462,000 בני אדם ברחבי העולם, על פי נתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. יותר מחמישית מכלל מקרי המוות ברחבי העולם התרחשו בארה"ב, שבה פחות מ-5% מהאוכלוסייה העולמית. 

למעלה מ-28,206,600 מאומתים התגלו מפרוץ המגפה בארה"ב. המספר הממוצע של מקרים חדשים מדי ירד מתחת ל-100,000 ב-12 בפברואר - לראשונה מזה חודשים.

מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

 
מומחים לבריאות הציבור ובכירי הממשל אמרו כי חייבים להמשיך ולנקוט באמצעי זהירות כדי להאט את התפשטות הנגיף. "אנחנו עדיין עומדים על סביבות 100,000 מקרים ביום. אנחנו עדיין בסביבות 1,500 עד 3,500 מקרי מוות ביום. המקרים פי שניים וחצי יותר ממה שראינו במהלך הקיץ", אמרה ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת המרכזים למען בקרת ומניעת מחלות.

"זה מעודד לראות את המגמות האלה יורדות, אבל הן יורדות ממקום גבוה במיוחד ועל כן צריך לנקוט באמצעי זהירות", הוסיפה וולנסקי.