שר הבריאות הסורי עדכן היום (חמישי) כי מדינתו תתחיל לחסן את עובדי שירותי הבריאות בשבוע הבא לנגיף הקורונה, וציין כי החיסונים התקבלו מ"מדינה ידידותית", אך סירב להבהיר איזו מדינה בדיוק מספקת את המשלוח. בכירים במערכת הבריאות הסורית אמרו כי התקיים משא ומתן עם רוסיה וסין לגבי החיסונים, אך לא דווח על עסקאות כלשהן. 

כזכור, לפי פרסומים במקורות זרים, העסקה להשבת הצעירה הישראלית מסוריה, שיצאה לדרך לפני כשבוע בתיווך רוסי, כללה מחווה מיוחדת מצד ישראל, שהסכימה לרכוש מרוסיה מיליוני מנות של החיסון "ספוטניק" לקורונה, שיועברו לסוריה. 

לפי פרסום בבלוג "תיקון עולם" של ריצ'רד סילברסטיין, גורם ישראלי חשף כי רוסיה, במטרה להמתיק את העסקה, הציעה לישראל לשלם מיליונים עבור כמה מיליוני מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק" שיועבר למיליוני סורים וישראל הסכימה.

לדברי המקור, "נתניהו וגנץ, שהכירו את הנזק האלקטורלי האפשרי לשניהם, הורו על הצנזורה הצבאית למנוע פרסום לפיו ישראל הסכימה לממן רכישת מנות חיסון מרוסיה עבור מיליוני אזרחים סורים. המחיר הכולל המדויק לא נמסר לקבינט, אך מדובר במיליוני דולרים".

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" הכחישה אז את הדיווח וטענה כי לא היה שום "סעיף סודי" בהסכם שהיה קשור לחיסונים. לדברי מקור שצוטט ב"סאנא", "הפצת המידע המפוברק נועדה להשמיץ את סוריה ולעוות את הצד הפטריוטי וההומניטרי בתהליך".

הוא הוסיף כי "כלי תקשורת המפיצים מידע כזה מנסים ללטש את דימוי הכיבוש הישראלי ולהעניק לו תכונות אנושיות שחסרות לו, כפי שמוכיחים הפשעים שביצע נגד העם הפלסטיני, הסורי והלבנוני".