כשנה לאחר פרוץ מגפת הקורונה ברחבי העולם, מבצע החיסונים בגלובוס מתחיל לתפוס תאוצה, אך ישנן עדיין מדינות בהן התחלואה ממשיכה לעלות. בשוודיה הוחלט היום (חמישי) לאור עלייה ניכרת בכמות החולים, להרחיב את ההגבלות. שעות פעילותן של המסעדות ובתי הקפה יצומצמו והן יאלצו לסגור דלתות כבר בשעה 20:30 בערב, גם הברים יאלצו לעמוד באותם התנאים ותוקטן כמות האנשים היכולים לשהות במקום בו זמנית.

כאמור, מדינות העולם ממשיכות במירוץ אחר חיסונים נגד הקורונה והיום הודיעה צ'כיה כי צרפת תעביר לה 100 אלף חיסונים של חברת פייזר.  היא נמצאת הרחק מאחור בכל הקשור לכמות החיסונים במדינות האיחוד האירופי, כאשר עד כה התחסנו רק 600 אלף בני אדם מתוך כ-10.7 מיליון אזרחים. בנוסף, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר היום כי הלחץ על מערכת הבריאות במדינה יגבר במידה ולא יתחסנו מספיק אזרחים בתקופה הקרובה.

בתוך כך, ממשלת יפן הודיעה כי תסיר את מצב החירום בחמישה מחוזות החל מסוף החודש. המחוזות שישוחררו הם אוסקה, קיוטו, היוגו, אייצ'י וגיפו.

בית ספר ביפן בתקופת הקורונה (צילום: רויטרס)
בית ספר ביפן בתקופת הקורונה (צילום: רויטרס)

לעומת זאת, בפינלנד הודיעה הממשלה כי בעוד כשבועיים, בשמונה במרץ, תיכנס המדינה לסגר של שלושה שבועות על מנת לנסות ולהקטין את רמת התחלואה במדינה. במהלך הסגר, מערכת החינוך מעל לגיל 13 תועבר למתכונת למידה מרחוק ומסעדות ייסגרו.

בנוסף, ברוסיה דיווחו היום על אבחונם של 11,198 חולי קורונה חדשים ברחבי המדינה. בכך, מספר החולים בנגיף מאז פרו המגפה עומד על 4,212,100 חולי קורונה. במקביל, ברוסיה דיווחו על 446 מקרי מוות שנרשמו כתוצאה מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, בכך עלה מספר המתים מהנגיף במדינה ל-84,876 בני אדם.