פייזר הודיעה היום (חמישי) כי היא בוחנת תוספת של מנת חיסון נוספת נגד נגיף הקורונה. הבדיקה מתבצעת בצל הנתונים המעודדים במיוחד של המחקר שערכה קופת חולים כללית, והירידה המשמעותית בנתוני התחלואה שמגיעה בעקבות החיסון.

פייזר הכריזה כי היא מבצעת מחקרים בנוגע למנת "חיזוק" נוספת עבור אנשים שהתחסנו לפני יותר משישה חודשים. בראיון שמנכ"ל החברה, אלברט בורלה, נתן לרשת NBC, סיפר שהוא מקווה כי המנה השלישית תגביר את התגובה החיסונית בצורה טובה יותר, ותעניק הגנה טובה יותר נגד המוטציות השונות: "אנחנו מאמינים שהמנה השלישית תעלה את תגובת הנוגדנים פי 10 עד 20".

המחקר החדש יבחן אחר הבטיחות והיעילות של מנה שלישית על 144 אנשים בשתי קבוצות גיל: בני 18 עד 55 ובני 65 עד 85. אותם משתתפים היו הראשונים שהתנדבו לקבל את מנת החיסון של פייזר עוד בחודש מאי. מנת החיסון תהיה זהה לזו שקיבלו המשתתפים בשנה שעברה.

מבצע החיסונים הנייד נגד הקורונה של מד''א, בעפולה (צילום: דוברות עיריית עפולה)
מבצע החיסונים הנייד נגד הקורונה של מד''א, בעפולה (צילום: דוברות עיריית עפולה)

בנוסף, פייזר תבדוק גרסה שונה של החיסון שתספק הגנה יעילה יותר מהמוטציה הדרום אפריקאית. "כל שנה צריכים לקבל את החיסון נגד השפעת, זה יהיה אותו הדבר עם הקורונה", אמר בורלה. הוא הוסיף כי מטרת החברה, אם וכאשר תופיע מוטציה אחרת היא להתמודד איתה באמצעות חיסון כעבור 100 ימים.

כזכור, עד כה ניתן להצביע על כך שהחיסון הקיים של פייזר נותר יעיל נגד מוטציות שונות של הקורונה שזוהו לראשונה בבריטניה, ברזיל ודרום אפריקה.

בתוך כך, מודרנה, החברה הנוספת שפיתחה חיסון נגד הקורונה, הודיעה אתמול כי גם היא החלה לחקור את ההשפעות של הוספת מנה שלישית לחיסון שלה וכי פיתחה גרסה של החיסון שנועדה להתמודד עם המוטציה הדרום אפריקאית.