לשכתו של נשיא סוריה בשאר אל אסד הודיעה היום (שני) כי הנשיא ורעייתו אסמא אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. זאת, לאחר שהראו סימפטומים קלים וכשבועיים לאחר החל מבצע החיסונים נגד הנגיף במדינה. בנוסף, דווח כי שניהם במצב טוב ואף ימשיכו לעבוד כרגיל בזמן הבידוד, אותו יעשו בביתם. 

קורונה בעולם, סגר במדינות שונות ( צילום: רויטרס)

בכך, מצטרף אסד אל שורת מנהיגים שנדבקו עד כה בנגיף הקורונה, בהם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ורעייתו מלניה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. 

כזכור, לפי פרסומים במקורות זרים, העסקה להשבת הצעירה הישראלית מסוריה כללה מחווה מיוחדת מצד ישראל, שהסכימה לרכוש מרוסיה מיליוני מנות של החיסון "ספוטניק" לקורונה, שיועברו לסוריה.

הראשונים שחוסנו היו עובדי שירותי הבריאות בשבוע הבא לנגיף הקורונה, ושר הבריאות הסורי עדכן כי החיסונים התקבלו מ"מדינה ידידותית", אך סירב להבהיר איזו מדינה בדיוק מספקת את המשלוח.

גורם ישראלי אף חשף כי רוסיה, במטרה להמתיק את העסקה, הציעה לישראל לשלם מיליונים עבור כמה מיליוני מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק" שיועבר למיליוני סורים וישראל הסכימה.

לדברי המקור, "נתניהו וגנץ, שהכירו את הנזק האלקטורלי האפשרי לשניהם, הורו על הצנזורה הצבאית למנוע פרסום לפיו ישראל הסכימה לממן רכישת מנות חיסון מרוסיה עבור מיליוני אזרחים סורים. המחיר הכולל המדויק לא נמסר לקבינט, אך מדובר במיליוני דולרים".

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" הכחישה אז את הדיווח וטענה כי לא היה שום "סעיף סודי" בהסכם שהיה קשור לחיסונים. לדברי מקור שצוטט ב"סאנא", "הפצת המידע המפוברק נועדה להשמיץ את סוריה ולעוות את הצד הפטריוטי וההומניטרי בתהליך".