חדשות טובות לעולם: פייזר ו-BioNTech, החברות שפיתחו את החיסון לקורונה בו חוסנו מיליוני ישראלים, הודיעו יום (חמישי) כי נתוני אמת של מתחסנים מישראל מצביעים על כך שהחיסון שלהן יעיל ב-94% במניעת הדבקה ללא תסמינים, אסימפטומטית. למעשה, הדבר אומר כי החיסון יכול להפחית באופן משמעותי את ההעברה.

בנוסף, החברות דיווחו כי הנתונים מישראל מראים יעילות של 97% במניעת הידבקות עם תסמינים, מחלות קשות ומוות. הנתונים האלה עולים בקנה אחד עם ההכרזה של פייזר על 95 אחוזי יעילות בחודש דצמבר. 

עוד עולה כי החיסון יעיל במיוחד נגד המוטציה הבריטית - ברמה של יותר מ-80% מהדגימות שנבחנו. לגבי המוטציה הדרום אפריקאית, בישראל היו מקרים מעטים של הידבקות בו, מה שפוגע ביכולת להעריף את היעילות של החיבון נגדה. 

בישראל משרד הבריאות הודיע כי מי שזכאי לקבל את התו הירוק הוא מי שהתחסן פעמיים ועבר שבוע מאז החיסון השני או מי שהחלים מקורונה. לעומת זאת, מחקר של קופת חולים מאוחדת הראה כי אדם נחשב למחוסן רק שבועיים לאחר החיסון השני. "לפי המחקר שעשינו, בשבוע הראשון אחרי החיסון השני יש 80% הגנה, בסוף השבוע הראשון אחרי מדובר על 90% הגנה ורק בסוף השבוע השני מגיעים ל-96% הגנה", סיפר דוד דביר מקופת החולים. "אני חושב שיש עוד גופים בארץ, בבתי החולים שראו את התופעה הזאת, ואתמול בתזמון די מדהים גם ה-CDC הוציא הוראה שמי שנחשב מחוסן זה שבועיים אחרי המנה השנייה".