ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, אמר הלילה (שישי) כי יורה לכל המדינות לאפשר לבני 18 ומעלה להתחסן נגד וירוס הקורונה החל מה-1 במאי, והציב תאריך יעד בו יתחילו את החזרה לשגרה - ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקאי. את הדברים נשא במסגרת נאום לאחר אישור תכנית הסיוע למשק האמריקאי על סך 1.9 טריליון דולר. 

"אם לא נשמור על ערנות והתנאים ישתנו, ייתכן שנצטרך להחזיר את ההגבלות כדי לחזור למסלול. התקדמנו כל כך הרבה, זה לא הזמן להרפות. כשאנחנו מגיחים מהחורף החשוך אל האביב והקיץ שטומנים בחובם תקווה, זה הזמן להיצמד לחוקים", אמר ביידן. הבית הלבן הודיע כי עד סוף מאי תוכל ארה"ב לחסן את אוכלוסייתה הבוגרת. עד כה חוסנו כ-10 אחוזים מהאמריקאים. 

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

ביידן ואנשי הממשל שלו יבקרו בשבועות הקרובים במספר מדינות כדי להסביר את החקיקה שקיבלה אישור סופי מבית הנבחרים האמריקאי ביום רביעי.

חבילת הסיוע שאושרה תעניק 400 מיליארד דולר בתשלומים ישירם של 1,400 דולר לרוב האמריקאים, סיוע של 350 מיליארד דולר לממשלות המדינה המקומיות והגדלת המימון להפצת החיסונים. הצעת החוק עברה ללא תמיכה מצד הרפובליקנים, שהתלוננו כי תג המחיר גבוה מדי.

הנשיא עודד את האמריקאים להמשיך ולשמור על ההנחיות כגון עטיית מסיכות, שמירה על ריחוק חברתי והיגיינה כדי למנוע את התפשטות הנגיף. לבסוף, אמר כי "ניצבנו והתגברנו על אחת התקופות הקשות והחשוכות ביותר בתולדות האומה".