משרד הבריאות הצרפתי לא פוסל את האפשרות של הטלת סגר נוסף על פריז לנוכח העלייה בתחלואה הקשה מנגיף הקורונה. מטוסים החלו להעביר מטופלים מבתי החולים בפריז לאזורים אחרים במדינה כדי להקל את העומס בהם.

קורונה בעולם, סגר במדינות שונות ( צילום: רויטרס)

בימים האחרונים יש עומס כבד במחלקות לטיפול נמרץ בצרפת, ובסוף השבוע עמד מספר המאושפזים על יותר מ־4,000 חולים, לראשונה מאז סוף נובמבר. יותר מרבע מהם באיל־דה־פרנס, החבל שכולל את אזור פריז.

אף שממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון עדיין לא נערכת להטלת סגר כלל־ארצי וממשיכה בעוצר הלילה, רשויות הבריאות העריכו כי קיימת אפשרות לסגר מקומי במרחב פריז. "אם נצטרך לעשות סגר, זה מה שנעשה", אמר מנהל סוכנות הבריאות הלאומית ג'רום סלומון. "המצב מורכב ומתוח, והוא מחריף באזור פריז". גם דובר הממשלה גבריאל אטאל ציין: "נקבל את ההחלטות ההכרחיות".

בניסיון להקל את העומס בבתי החולים של פריז, החל אתמול מבצע להעברת מטופלים שמצבם קשה לבתי חולים אחרים במדינה. "עד סוף השבוע יפונו כנראה מאה מטופלים מאזור איל־דה־פרנס", אמר אטאל.

בתוך כך, נמשכות הצרות של החיסון של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד בתוך האיחוד האירופי. רשויות הבריאות באירלנד הודיעו אתמול על השהיית השימוש בחיסון כצעד זהירות, מאחר שהתקבלו דיווחים נוספים על מקרים של התפתחות קרישי דם בקרב מחוסנים, אף שאין הוכחה שיש קשר לזריקות. 

בכך הצטרפה אירלנד למדינות נוספות ביבשת, בהן אוסטריה ודנמרק, שהודיעו על השהייה דומה עד לסיום הבדיקות. אתמול גם הודיע מחוז פיימונטה בצפון איטליה על עצירת השימוש בחיסון לעת עתה, לאחר שמורה מחוסן מת.

בתוך כך, ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל של הממשל האמריקאי למחלות מדבקות, הביע אתמול את תקוותו כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יפציר בתומכיו לקבל את החיסון, לאחר שפורסמו נתונים על כך שמחצית מהגברים שמזדהים כרפובליקנים לא רוצים להתחסן. "אני מקווה שהוא יעשה את זה, כי המספרים מטרידים", אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC. "לא ייתכן שחלק גדול בקבוצת אנשים מסוימת לא רוצה להתחסן רק בגלל שיקולים פוליטיים. זה לא הגיוני לחלוטין".