ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שני) כי בכוונתו לבחון דיווחים שהתקבלו לאחרונה באשר לתופעות הלוואי שבשימוש בחיסון של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד. זאת, על אך שטרם הוכח כי התקריות שדווחו עליהן הן תוצר ישיר של החיסון.

דובר הארגון, כריסטיאן לינדמייר אמר: "ברגע שהארגון יסיים לבחון את האירועים, הממצאים יועברו באופן מיידי לידיעת הציבור. עד לרגע זה, אין עדויות כי המקרים שקרו למחוסנים נגרמו ישירות כתוצאה מהחיסון". 

כזכור, בשבועות האחרונים פורסמו במדינות שונות מקרים בהם תופעות לוואי חמורות נגרמו למטופלים שקיבלו את מנת החיסון של החברה, הקשורות בקרישי דם. עם זאת מדינות דוגמת מקסיקו, גרמניה וקנדה הודיעו על כוונתן להמשיך ולחסן עם אסטרהזניקה.

במקביל לכך, התובע הראשי במחוז פיימונטה באיטליה, הודיע הבוקר על החרמתם של כ-400 אלף חיסוני אסטרזניקה, לאחר שאדם שקיבל את החיסון מת. גם רשויות הבריאות באירלנד הודיעו אתמול על השהיית השימוש בחיסון כצעד זהירות, מאחר שהתקבלו דיווחים נוספים על מקרים של התפתחות קרישי דם בקרב מחוסנים, אף שאין הוכחה שיש קשר לזריקות. 

בשבוע שעבר, רגולטור התרופות של האיחוד האירופי הודיע כי ועדת הבטיחות, תבחן את החלטתה של אוסטריה להשעות גם היא, את חיסוני אסטרהזניקה. "ועדת הבטיחות תבחן את הסוגיה. כעת היא חוקרת את המקרים שדווחו באשר לקרישי דם לאחר החיסון", כך נמסר. לפני כשבועיים, פורסם כי בדרום קוריאה חוקרים את מותם של שני אנשים שמתו לאחר שקיבלו את חיסון החברה.

בתוך כך, בצרפת נרשם עומס כבד במחלקות לטיפול נמרץ, כאשר בסוף השבוע עמד מספר המאושפזים על יותר מ־4,000 חולים, לראשונה מאז סוף נובמבר. יותר מרבע מהם באיל־דה־פרנס, החבל שכולל את אזור פריז.

ברוסיה, דווח היום על 9,437 מאובחנים חדשים ו-404 מתים מהנגיף, בתוך 24 שעות. בגרמניה, אובחנו מפרוץ המגיפה 2,575,849 חולים ו-73,418 מתו.