לנוכח העלייה בתחלואה, הפצירה אתמול ממשלת גרמניה במדינות הפדרליות לעצור את ההקלות בהגבלות הקורונה, כאשר הרופאים במחלקות לטיפול נמרץ קראו להטלת סגר מחודש באופן מיידי.

דובר הממשלה שטפן זיברט הבהיר אתמול כי המדינות צריכות ליישם את "בלם החירום" שעליו הוחלט ב־3 במרץ במסגרת צעדי היציאה מהסגר, זאת אחרי שמספר ההידבקויות חצה את הרף המוסכם של 100 חולים על כל 100 אלף תושבים במשך שלושה ימים רצופים.

"עלינו ליישם את ההחלטה, לא רק בחלקים הנוחים, אלא גם בחלקים הקשים שלה", אמר זיברט לעיתונאים. "כאשר אתה מקבל החלטות, אתה צריך לצאת מנקודת הנחה שהן יהפכו למציאות. הממשלה הפדרלית שומרת על ההחלטה הזו. אנחנו מכירים בסכנה של המצב הנוכחי וכך צריכים כולם. העלייה בהידבקויות, בעיקר בקרב צעירים, ועצירת הירידה בתפוסת חדרי המיון - אלה התפתחויות רעות שעלינו להגיב עליהן יחד".

גם הרופאים במחלקות לטיפול נמרץ בבתי החולים בגרמניה יצאו בקריאה דומה ודרשו להפעיל מיד את צעדי הסגר כדי לעצור את התפרצות הגל השלישי של המגיפה, שמואצת בשל המוטציה הבריטית.

"לא נרוויח כלום אם נישאר פתוחים בשבוע־שבועיים הקרובים, כי זה יביא אותנו במהירות לרמה גבוהה ויקשה עלינו כפליים להוריד את המספרים", אמר מנהל מרשם חדרי המיון בגרמניה, כריסטיאן קרגיאנידיס.

בתוך כך, ניו יורק ציינה שנה למקרה המוות הראשון ממגיפת הקורונה, כאשר מניין הקורבנות הגיע ליותר מ־30 אלף בני אדם. האירועים כללו סרטון של מקהלת העיר שרה "לעולם לא תצעדי לבדך" במרכז לינקולן, ונרות הודלקו לצד המזרקות בעיר למשך חצי שעה, דקה עבור כל אחד מהקורבנות, כאשר תמונותיהם של המתים הוקרנו על גשר ברוקלין.

"אנחנו מכבדים את החיים שאבדו במגי פה האיומה הזו ומשלבים ידיים כאשר העיר אבלה, מחלימה ומצפה לעתיד בהיר יותר", אמר ראש העירייה ביל דה בלזיו.