"המצב שם קטסטרופלי": איטליה הייתה אחת המדינות שקיבלו את התפרצות נגיף הקורונה בצורה קשה במיוחד, ומנתה עד היום עשרות אלפי מתים עד כה. אך לא רק איטליה לבדה, וגם בשאר אירופה מתעוררים קשיים רבים במיגור המגיפה ובמתן חיסונים בהיקפים גדולים לכלל האוכלוסייה, בין היתר בשל מחסור במנות חיסון. ד"ר עדי וייס פינק, רופאה שסיימה את התמחותה באיטליה לא מזמן ושבה לארץ, סיפרה על התנאים הקשים במדינה לענת דוידוב ב-103FM היום (שלישי): "עצוב מאוד באיטליה".

"בגל הקודם הכנתי את החברים שלי ואמרתי להם שהולכת להגיע המוטציה הבריטית ושהיא בעייתית מאוד", סיפרה וייס פינק. "הם היו די רגועים, ופתאום זה נחת עליהם שוב ב'בום'. עכשיו הם במצב קשה, החברים שלי הרופאים הם במצב נפשי קשה. המצב פשוט קטסטרופלי שם".

"בתי החולים עמוסים כמו בגל שהיה במרץ שעבר. אפילו יותר גרוע, כי יש הרבה יותר נדבקים. המוטציה הבריטית הרבה יותר מדבקת, בעיקר אצל הילדים", סיפרה הרופאה הצעירה על חוויותיה. "יש כמויות מטורפות של ילדים חולים שלא נראו בגל הראשון. אצלם זה שונה מהמבוגרים: אין להם אין את התסמינים הנשימתיים. הבעיה היא שאחרי ארבעה שבועות יש את התסמונת הנדירה הזאת, המחלה הדלקתית שפוגעת בכל המערכות בגוף - ואי אפשר לחזות את זה. יכול להיות שהיום יש לך ילד שמרגיש טוב ועבר את המחלה ללא שום תסמין ואז, בעוד ארבעה שבועות, תיפול עליו את המכה הקשה הזאת". 

"באיטליה אין להם בכלל חיסונים", הוסיפה. "הם התחילו לחסן אנשים בני 90 פלוס. נשים בהריון הן הכי נמוך בשרשרת. עכשיו זה לא כמו פעם: פעם אמרו שמטפלים רק בחולים שמתחת לגיל 60, אבל עכשיו אי אפשר לקבוע גיל, כי כולם צעירים. זה גל אחר באיטליה, זה גל של צעירים".