סוכנות התרופות האירופית הודיעה הערב (חמישי) כי החיסון נגד נגיף הקורונה, שיוצר על ידי חברת אסטרזניקה בטוח לשימוש. בהודעתם נמסר כי החיסון "בטוח ויעיל", וכי התועלת ממנו עולה על הסיכון שבלקיחתו. ההודעה הגיעה על רקע דיווחים במספר מדינות באירופה לפיהם הופיעו קרידי דם אצל מחוסנים. בנוסף, אמרה קוק, יו"ר סוכנות התרופות האירופית אמרה כי לא ניתן בשלב זה לפסול כי ישנו קשר בין המקרים לבין החיסונים וכי הנושא עדיין בבדיקה.

כאמור, מוקדם יותר היום, סוכנות רפואית בדנמרק דיווחה  על עשרה מקרים של התפרצות קריש דם או סימפטומים אחרים כתופעת לוואי של החיסון מפני קורונה של חברת אסטרזנקה. גם הרשויות בבריטניה דיווחו כי התגלו חמישה מקרים של סוג נדיר של קריש דם במדינה, בבני אדם שנטלו את החיסון לקורונה של אסטרזנקה. למרות זאת, השימוש בחיסון ימשך ברחבי המדינה.

דנמרק ובריטניה מצטרפות לרשימה של מדינות רבות שדיווחו על תופעות לוואי מסוכנות כתוצאה מהחיסון שמספקת החברה, וחלקן אף אסרו על השימוש בו.

אסטרזנקה הודיעה לפני ארבעה ימים כי סקירת הנתונים בקרב יותר מ-17 מיליון בני אדם שהתחסנו נגד הקורונה בחיסון שפתיחה, לא הראתה עדות לסיכון מוגבר ללקות בקרישי דם. הבדיקה נערכה לאחר שמספר מדינות השעו את השימוש בחיסון החברה בגלל בעיות בקרישת דם בקרב המתחסנים.