גורמי בריאות אמריקאים טוענים היום (שלישי) כי ייתכן שחברת אסטרה-זנקה הסתמכה על 'מידע מיושן' במהלך ניסוי קליני אשר בדק את יעילות החיסון. על פי הגורמים המידע עלול לספק מבט לא שלם על אפקטיביות החיסון. 

המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות הודיע על חששות לגבי הנתונים הראשוניים מהניסוי הקליני  שפרסמה אסטרה-זנקה. "אנו קוראים לחברה לעבוד עם ה- DSMB לבחון את נתוני היעילות ולהבטיח את נתוני היעילות המדויקים והמעודכנים ביותר במהירות האפשרית", נמסר מהמכון.

ההודעה של המכון הלאומי מגיעה לאחר שביום שני הודיעה אסטרה-זנקה כי חיסון שפיתחה עם אוניברסיטת אוקספורד בניסוי קליני בארה"ב, בו השתתפו יותר מ -32,000 איש, נמצא בטוח ויעיל ב-79% במניעת מחלות סימפטומטיות. חברת התרופות הודיעה כי תמשיך לנתח את הנתונים ותכין את בקשתה לאישור חירום מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקני, ובכך תוסיף אפשרות חיסון נוספת לאמריקאים.

כזכור,  מספר מדינות עצרו זמנית את השימוש בחיסון החברה, עקב קרישת דם חמורה במספר מצומצם מאוד של חולים באירופה שקיבלו את הזריקה. הניסויים בארה"ב לא זיהו שום סיכון מוגבר לקרישת דם חמורה. רגולטורי הרפואה האירופיים ובריטניה כבר אישרו את הזריקה ואמרו כי לא הוכח כי נושאי הקרישה קשורים אליה.