נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (שני) כי 90% מהמבוגרים במדינה יוכלו להתחסן נגד קורונה עד ל-19 באפריל. הנשיא, שנשא דברים בבית הלבן, הזהיר גם מעלייה בתחלואה וקרא למושלים ולראשי הערים להנהיג בחזרה חובת עטיית מסכות.

בתוך כך, מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי החל ממחר, בני ה-30 ומעלה יוכלו לקבל חיסון נגד הקורונה. הוא הוסיף וכתב כי החל מיום שלישי בשבוע הבא, ה-6 באפריל, כל תושבי ניו יורק שגילם מעל 16 יוכלו לקבל את החיסון.

גם בבריטניה, מתחילים לצאת מן הסגר. החל מהיום (שני), באנגליה אנשים יורשו להיפגש בקבוצות של שישה אנשים בחוץ ויוכלו לחדש את הספורט באוויר הפתוח, כמו כדורסל, טניס וגולף.

זאת, על רקע הירידה בתחלואה, כאשר ביממה האחרונה אובחנו כחיוביים כ-3,862 אנשים ו-19 אנשים שמתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. כמו כן, החלקים האחרים של בריטניה - סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד, נוקטים צעדים דומים.

בווילס לדוגמה, הרשויות ביטלו את מגבלות הנסיעה שהיו קיימות מאז דצמבר ואלפי אנשים הגיעו לחופים. עם זאת, מרבית העסקים הלא חיוניים נותרו סגורים, כמו ברים, מסעדות, מכוני כושר בתי קולנוע, אצטדיוני ספורט ותיאטראות.

מחלקת קורונה בבית חולים בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
מחלקת קורונה בבית חולים בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

בצרפת, שחווה עלייה דרסטית בנתוני התחלואה, טרם הוחלט להטיל סגר מלא על המדינה. בעקבות זאת, פורסם אתמול קול קורא בעיתון ז'ורנל דו דימאנש, עליו חתמו 41 רופאים באזור פריז, בו ביקרו את נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "מעולם לא ידענו מצב כזה, אפילו לא במהלך ההתקפות הטרור הגרועות ביותר שכוונו לבירת צרפת". הדברים נכתבו על רקע העומס הכבד במיוחד שקיים בבתי החולים. כמו כן, 37,014 אנשים אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה ו-131 אנשים מתו מסיבוכי הנגיף.

בגרמניה, אמרה אתמול קנצלרית המדינה, אנגלה מרקל, כי היא "אינה בטוחה שהצעדים שננקטו עד כה למיגור הקורונה ימנעו התפרצות גל שלישי במדינה. ייתכן כי עוצר לילי וצמצום פגישות בין אנשים יוכלו להיות כלים חשוב בהתמודדות עם העלייה בתחלואה". זאת, על רקע העלייה בתחלואה, כאשר ביממה האחרונה אובחנו כחיוביים כ-17,628 אנשים ו-44 אנשים שמתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

ברוסיה, משרד הבריאות קיבל בקשה רשמית לאישור ה-"Sputnik-Light", החיסון שיוצר בגרסתו הקלה, שיינתן במנה אחת בלבד. המדינה הודיעה בשבוע שעבר כי השלימה ניסויים קליניים לחיסון בגרסה החדשה, שאותו הציבה כפיתרון זמני שיאפשר לסייע למדינות עם שיעורי תחלואה גבוהים. עם זאת, הובהר כי החיסון הרגיל על שתי מנותיו יישאר המרכזי.