על רקע הטיפול הכושל במגיפה? המשרד למדיניות מדע וטכנולוגיה בבית הלבן הודיע הבוקר (שני) כי בכוונתו לחקור את ההתערבות הפוליטית בהחלטות מדעיות בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב. 

במכתב ששלח למנהיגי הסוכנויות הפדרליות, המשרד כתב כי יבדוק את יעילות המדיניות, שהייתה אמורה "להגן" על המדע מפני השפעה פוליטית בלתי-הולמת. "אנחנו יודעים שהיו ניסיונות בוטים לעוות ולהתעלם מהמדע - ראינו את זה בכמה סוכניות", אמרה בראיון ג'יין לובצ'נקו, המשנה למנהלת האקלים והסבביה במשרד המדע בבית הלבן. לדבריה, ממשל ביידן "יביא איתו עידן חדש".

לפי מדענים שהועסקו על ידי הממשל הפדרלי, טראמפ ועושי דברו התערבו בקבלת ההחלטות המדעיות, במיוחד סביב התגובה האמריקאית למגיפת הקורונה. בנוסף, טענו המדענים כי חוקרים שעסקו בנושאים שהממשל "לא אהב", כמו לדוגמה שינוי האקלים, הושבתו מעבודתם באופן שגרתי.

כזכור, ההתעלמות של הנשיא לשעבר מהמדע לא הייתה אפיזודה חולפת, כשסירב לעטות מסיכה וסירב לחוקק חוקים המעודדים עטייה במרחב הציבורי. הנשיא אף חלה בקורונה, ואושפז בבית החולים הצבאי "וולטר ריד" במרלינד. כמו כן, במהלך כהונתו דיבר לא מעט נגד ההתחממות הגלובלית. קלווין דרוגמאייר, שהוביל את משרד המדע בתקופו של טראמפ, סירב להתייחס לדברים הללו.

פאוצ'י וטראמפ  (צילום: רויטרס)
פאוצ'י וטראמפ (צילום: רויטרס)