יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר, שוחח הבוקר (ד') עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכנית ב103FM, והתייחס לשאלות האם ומתי יהיה צורך בחיסון נוסף: "אין מישהו במשרד הבריאות או בעולם שיודע האם באמת נצטרך להתחסן שוב ואם כן מתי, אז יש כאן שאלה עד כמה המדינה יכולה לקחת סיכון על הנושא".

הוא הוסיף כי "כל העולם רודף אחרי החיסונים, אפשר לראות את מה שקורה באירופה, וכאן קיימת שאלה על איזה הסכמים יהיו עם אותן חברות החיסונים".

"אני חושב שהשקיפות צריכה להיות בהקשר לצורך, כי בהסכמים יש הרבה מאוד דברים שצריכים לשמור אותם בסודיות מסחרית - כי בלי זה לא נוכל בכלל להגיע אליהם"המשיך שמר. לדבריו,  "הסוגייה שדורשת שקיפות כרגע היא האם אנחנו קונים רק את אותם החיסונים לנגיף הקיים, או שאנחנו קונים גם רכש של חיסונים אחרים. ואת זה אנחנו לא יודעים".

חיסון לקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על מצב התחלואה אמר שמר: "אני חושב שאנחנו במצב מצוין, אבל המגפה עדיין לא מאחורינו, לכן אני הייתי תומך בהחלטה הזאת של רכישת החיסונים", הסביר כי "אני חושב שהחיסון הזה נקלע למערבולת רגעית של מאבק פוליטי, אבל אני חושב שככל שאפשר צריכים לשים את כל הדברים הצידה ולהתקדם קדימה".

"בסופו של דבר - אם זאת ההחלטה של משרד הבריאות, אז זאת החלטה אמיצה וצריך ללכת עליה ולמצוא את הפתרון הפוליטי כדי לאשר אותה", אמר והוסיף: "כמובן שצריכים לראות מה היא עלותה ולהבין האם ההסכם הוא סביר. אני גם חושב שמהר מאוד אנחנו נצטרך לחסן גם את הילדים, ואני חושב שזאת החלטה נכונה לחסן אותם. אנחנו רק מחכים לתוצאות הניסויים".