נשיא צרפת עמנואל מקרון נשא הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינתו והצעדים אותם מבצעת הממשלה על מנת לחסום את הגל הבא של הנגיף. מקרון הודיע כי החל מה-16 באפריל, כל אדם מעל גיל 60 יוכל להתחסן נגד הנגיף, כאשר ב-15 למאי תיפתח האפשרות להתחסן גם למי שמלאו לו 50. עוד לפני כן, החל מיום שבת הקרוב יופעל סגר בצרפת בנוסף לעוצר שכבר קיים במדינה.

הנשיא הסביר כי למדינתו עומדים כרבע מיליון אנשי מקצוע אשר יוכלו לתרום למבצע החיסונים ולהפוך את צרפת למדינה המובילה באירופה בכל הקשור לייצור, הפצה והתחסנות נגד נגיף הקורונה. לדבריו, ממשלת צרפת מאמינה החל מאמצע מאי תוכל לפתוח מחדש את המדינה ולהסיר חלק מהמגבלות שהוטלו עליה.

עמנואל מקרון נשיא צרפת (צילום: פלאש 90)
עמנואל מקרון נשיא צרפת (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, הוא הודיע כי מערכת החינוך כולה תיסגר לשלושה שבועות הקרובים והתלמידים יעברו למודל של למידה מרחוק, על מנת לצמצם מגע בין התלמידים ולמנוע עלייה מאסיבית בתחלואה בקורונה, אשר כבר בשלב זה גובה מחיר כבד מבתי החולים העמוסים.  מלבד סגירת מערכת החינוך, הסגר שהוטל מוקדם יותר החודש על פריז וחלקים נוספים בצפון ודרום מזרח המדינה, יורחב ויכלול מעתה את כל צרפת לתקופה של לפחות חודש ימים.

"אנחנו נאבד את השליטה במגפה אם לא נפעל עכשיו. הסגר הוא הפתרון הטוב ביותר על מנת להאט את הנגיף", אמר הנשיא לאזרחי צרפת, אשר מתקרבת ל-100 אלף מתים מאז פרוץ המגפה בשנה שעברה.