חברת פייזר הודיעה היום (חמישי) כי רמת יעילות החיסון שפיתחה החברה עומדת על 91%, זאת בהתבסס על נתוני הניסוי העדכניים, שכללו משתתפים שחוסנו במהלך חצי השנה האחרונה. כמו כן, החברה שואפת לאישור רגולטורי מלא מהרשויות בארצות הברית.

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)

עוד ציינו בחברה כי נרשמו מאה אחוזי יעילות במניעת מחלה קשה בקרב משתתפי הניסוי בדרום אפריקה, שם התגלתה מוטציה חדשה בשם B1351, שהפכה לדומיננטית ביותר במדינה. עם זאת, מספר המשתתפים בניסוי הספציפי היה קטן יחסית, ועמד על 800. 

כאמור, מדובר בירידה בשיעורי היעילות של החיסון, שכן בנובמבר האחרון דווח כי אחוזי היעילות עומדים על 95, בניסוי שבוצע על 44 אלף משתתפים. עם זאת, מאז התוצאות הללו התגלו בעולם מספר וריאנטים נוספים של הנגיף.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר כי התוצאות המעודכנות כוללות נתונים על למעלה מ-12 אלף משתתפים, שחוסנו לפני לפחות חצי שנה. הדבר הביא את החברה למצב בו היא יכולה להגיש בקשה לאישור רגולטורי מלא של החיסון בארה"ב, שכן הוא קיבל אישור חירום בלבד. 

אתמול, הודיע בורלא כי החיסון נמצא אפקטיבי גם עבור בני הגיל 12-15. זאת, על בסיס כך שהובילו לפיתוח כמות נוגדנים מספיקה דיו בקרבם של בני הנוער שנבדקו במחקר, שכלל  2,260 בני נוער בטווח גילים זה.