העולם הקתולי מציין היום את חג הפסחא, ובאיטליה שוב נאלצים לציין את היום הקדוש עם הקשחה של צעדי הסגר, זו השנה השנייה ברציפות, כאשר הרשויות מנסות לבלום את הגל השלישי של מגיפת הקורונה.

קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)

תשעה מחוזות באיטליה, ובהם לומברדיה וטוסקנה, הוגדרו בשבועות האחרונים "אדומים" ועוד שלושה מחוזות "כתומים", כאשר המדינה מתמודדת עם ממוצע יומי של כ־20 אלף מקרים חדשים. בשל החשש שאירועי הפסחא יגרמו לתחלואה גוברת במדינה, שסבלה קשות בגל הקורונה הראשון, קבעה הממשלה כי במשך שלושה ימים, החל מאתמול, כל איטליה מוגדרת "אדומה".

במסגרת ההנחיות, כל העסקים הבלתי חיוניים נסגרו, והמסעדות ובתי הקפה עברו למתכונת של איסוף עצמי ומשלוחים. היציאה מהבית מותרת רק לפעילות ספורט או לביקור של שני בני אדם עם ילדים בבית אחר של משפחה או חברים באזור, אולם בחלק מהמחוזות אסרו גם על כך. כוחות משטרה גדולים התפרסו בכבישים ובפארקים כדי למנוע הפרות של הסגר.

הכנסיות במדינה נותרו פתוחות, אולם המאמינים התבקשו להגיע לטקסים רק באזור מגוריהם, וגם האפיפיור פרנציסקוס יישא היום את מיסת החג בכיכר סנט פטרוס בוותיקן, שתהיה ריקה, זו השנה השנייה ברציפות. "זה לא הזמן להסיר את המגננות שלנו", אמרה שרת הפנים לוסיאנה למורגזה.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי מתח בסוף השבוע ביקורת נוקבת על קצב החיסונים באירופה. "החיסונים מספקים את הדרך הטובה ביותר שלנו לצאת מהמגיפה הזו. עם זאת, חלוקת החיסונים איטית באופן בלתי מתקבל על הדעת", אמר הנס קלוגה, הממונה מטעם ארגון הבריאות העולמי על אזור אירופה. "אנחנו חייבים להאיץ את התהליך באמצעות ייצור גובר, הסרת חסמים למתן חיסונים ושימוש בכל צלוחית חיסונים שיש לנו במאגר", הוסיף.

בינתיים, עוד מנהיג מדינה נוסף לרשימת הנדבקים. נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדז אובחן כנשא של נגיף הקורונה ביום שישי, אז ציין את יום הולדתו ה־62. נמסר כי הוא מרגיש טוב וממשיך לעבוד. "אני במצב גופני טוב. הייתי שמח לסיים את יום הולדתי בלי החדשות האלה, אבל אני במצב רוח טוב", אמר.