הרגולטורים בתחום התרופות באיחוד האירופי יחלו בבדיקת הניסויים הקליניים שביצעה רוסיה לבדיקת החיסון ספוטניק 5, כך דווח הבוקר (רביעי) ב"פייננשל טיימס". עפ"י הדיווח, הבדיקה של סוכנות התרופות האירופית, שתחל בשבוע הבא, יוצאת לדרך כאשר גורמים המעורים בתהליכי האישור הרגולטורי של החיסון טוענים כי "הניסויים הללו נערכו בצורה שאינה אתית". 

עם זאת, קיריל דמיטרייב, ראש קרן ההשקעה הישירה ברוסיה, מסר בתגובה לעיתון: "לא הופעל לחץ על המשתתפים, החיסון ספוטניק 5 עומד בכל המדדים הקליניים".

מתנדבים מקבלים את החיסון ברוסיה. צילום: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר הודיעה סוכנות התרופות של האיחוד האירופי כי תחל לבחון את יעילות החיסון הרוסי נגד קורונה - הספוטניק 5. אם תאשר הסוכנות את החיסון הרוסי, יהיו מדינות האיחוד האירופי למדינות המערביות הראשונות המשתמשות בחיסון הזה.

ההודעה על בחינת הסוכנות את החיסון הרוסי מגיעה על רקע שלל דיווחים בתקשורת בתקופה האחרונה, לפיהם צפוי מחסור במנות חיסון ברחבי יבשת אירופה בחודשים הקרובים. בתוך כך, הצהירו מנהיגי צרפת וגרמניה כי לא יהססו לאשר את החיסון לשימוש במדינותיהם, אם אכן יאושר על ידי הסוכנות האירופית.

החיסון, שפותח ומיוצר ברוסיה, הופץ עד כה במדינות רבות ברחבי העולם, ביניהן ארגנטינה ומדינות נוספות בדרום אמריקה, דרום מזרח אסיה, מזרח אירופה ואף ברצועת עזה. רוסיה הודיעה כי אם יוחלט לאשר את החיסון לשימוש באיחוד האירופי, יהיה ביכולתה להעביר עד חודש יוני למעלה מ-50 מיליון מנות חיסון.