הודו הגישה לישראל בקשה לסיוע רפואי ברקע התחלואה הרבה בקורונה במדינה, החשש מפני קריסה כללית של שירותי הבריאות ומספרי הנדבקים הגבוהים, שחצו את רף ה-300 אלף ליום. מדובר בבקשת סיוע לא רשמית שהגיע דרך שגרירות ישראל בהודו, ונוגעת בעיקר לציוד רפואי, אספקת חמצן וכמה סוגי תרופות. ממשרד החוץ נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

כזכור, אתמול עדכנו הרשויות בהודו כי 346,783 בני אדם נדבקו בקורונה בתוך יממה. נתון זה מציב את המדינה במקום הראשון והמפוקפק, בהשוואה לעולם, במספר הנדבקים מפרוץ הנגיף, ביום השלישי ברציפות. כמו כן על פי הנתונים שהוצגו, בתוך 24 שעות מתו 2,624 בני אדם מהנגיף, כך שמניין המתים עלה ל-189,544. 

מספר הנדבקים בהודו ממשיך להאמיר, מה שמעיב על בתי החולים המקומיים, שמשאביהם הידלדלו כתוצאה מטיפול בחולי הקורונה ועל כן, גופות נערמות בחדרי המתים ובמשרפות. במהלך השבוע, עשרים חולים שמצבם היה קשה, מתו בבית חולים בדלהי בעקבות עיכוב באספקת החמצן שלהם.  

מוקדם יותר השבוע הודיעו בניו דלהי כי כל התושבים מגיל 18 ומעלה יוכלו לקבל חיסון נגד נגיף הקורונה החל מ־1 במאי,  וזאת לאחר שעד כה החיסון היה זמין רק לעובדי מערכת הבריאות, אנשי הצלה ובני 45 ומעלה. עם זאת, ברחבי הודו נמסר על מחסור בחיסונים, כאשר מכון סרום ההודי, שמייצר 60% מכלל אספקת החיסונים העולמית, התריע כי הגבלות שהטילו ארה"ב ואירופה על ייצור של רכיבים חיוניים עלולות למנוע את המשך הייצור. 

בתוך כך, בעקבות מצב התחלואה העגום בהודו, משרד הבריאות הישראלי פרסם השבוע אזהרת מסע להודו ולמדינות נוספות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו ותורכיה.