חשש ברוסיה מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה על רקע עלייה מתמשכת במספר מקרי ההידבקות היומיים לצד אחוזי התחסנות נמוכים מאד. "המצב מחריף", הודה הנשיא ולדימיר פוטין. 

היום (שני) דווח על 17,378 נשאים חדשים ועוד 440 מתים, כאשר בסך הכל נרשמו יותר מ-5.33 מיליון מקרים עד כה וקרוב ל-130 אלף קורבנות. במוסקבה נרשמו 7,584 מקרים, וזאת אחרי שבסוף השבוע נרשמו שיאים יומיים עם יותר מ-9,000 מקרים.

"למרבה הצער, איום הקורונה לא נעלם עדיין, ובמספר אזורים המצב החריף", אמר הנשיא ולדימיר פוטין במהלך מפגש עם חברי פרלמנט, בעוד דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודה כי "המצב קשה והמגמות הן יותר רעות מאשר טובות".

ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, מסר כי קרוב ל-90 אחוז ממקרי ההידבקות החדשים נגרמו בשל זן דלתא, השם החדש של הזן ההודי שהתגלה מוקדם יותר השנה ונחשב למדבק יותר. "אנחנו מתחילים לראות שוב את הסיפור הזה, אבל עם תוצאות חמורות יותר", אמר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)

מוסקבה נמצאת תחת הגבלות שאמורות להימשך לפחות עד 29 ביוני, כולל סגירת מגרשי משחקים, מתקני ילדים בקניונים וגני חיות, מסעדות ופאבים חייבים להיסגר ב-11 בלילה ובתי קולנוע, תיאטראות ומוזיאונים יוכלו לקלוט רק אלף מבקרים במקביל.

שר הבריאות, מיכאיל מורשקו, הדגיש כי עדיין יש מספיק מיטות פנויות בבתי החולים, אולם הוא קרא להיערכות מתוגברות במוסקבה ובערים נוספים כדי להתמודד עם ההתפרצות החדשה.

עד כה, חוסנו רק 13 אחוז מתושבי רוסיה, ועל אף שהשר מורשקו ציין כי חלה עלייה במספר המתחסנים בימים האחרונים, הוא הדגיש כי זו הדרך להתמודדות עם הופעתם של זנים חדשים.

בסנט פטרסבורג הורו לעובדי השירותים להתחסן וראש העיר קרסנודר שבדרום רוסיה החליט למנוע בונוסים והלוואות מעובדי עירייה בלתי מחוסנים אם הם יידבקו בנגיף.