ממשלת סינגפור הציגה מפת דרכים שתאפשר לעיר־מדינה לשוב לשגרה של חיים לצד ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. סינגפור, שמונה כ־5.8 מיליון תושבים, דיווחה אתמול על 14 מקרי הידבקות חדשים ביממה האחרונה, 12 מתוכם בתוך הקהילה, כאשר 11 מתוכם קשורים למקרי הידבקות קודמים שזוהו. מספר המקרים מאז פרוץ המגיפה עומד על 62,544 נשאים ועוד 36 בני אדם מתו עד כה.

בסוף השבוע פתחו הרשויות במבצע חיסונים מואץ, וצוות המשימה של הממשלה הביע תקווה כי החיסונים יאפשרו לעיר־מדינה לשוב לשגרה, כאשר הוא מציין את ישראל כדוגמה מרכזית. לצורך כך פרסם הצוות מפת דרכים שתאפשר לתושבים "לחיות" לצד המגיפה, כאשר הוא מודה שלא תתאפשר הגעה ליעד של אפס הדבקות.

"החדשות הרעות הן שנגיף הקורונה עלול שלא להיעלם לעולם. החדשות הטובות הן שאפשר לחיות עם זה באופן נורמלי", הבהירו שלושת יושבי הראש של צוות המשימה, שר המסחר גאן קים יונג, שר הכלכלה לורנס וונג ושר הבריאות אונג יה קונג.

על פי התוכנית יבוטלו הבידודים למבקרים בחו"ל, כולל תושבים מקומיים ששבו למדינה, ובמקום זאת הם יצטרכו לבצע בדיקות קורונה תכופות יותר. אנשים מחוסנים שיידבקו יוכלו לשהות בבית כדי להחלים, מאחר שהסיכון להדבקה נמוך יותר.

כמו כן, במקום מבצעים נרחבים לאיתור נשאים במקרה של הדבקה, התושבים יוכלו לבצע בעצמם בדיקות כדי לוודא אם הם נדבקו. בדיקות ייערכו גם למי שהולכים לעבודה או לקניות, ויתאפשרו התכנסויות גדולות יותר עבור מחוסנים.

בתוך כך, מדינת ניו סאות' וויילס באוסטרליה דיווחה אתמול על 30 מקרי הידבקות חדשים, יממה לאחר שהוטל סגר על סידני וסביבתה. במלזיה, שבה נרשמו אתמול יותר מ־5,500 מקרים חדשים, הוחלט להאריך את הסגר הכללי שהיה אמור להסתיים היום, עד שמספר המקרים היומי יירד מתחת ל־4,000 נשאים ויושגו היעדים של חיסונים ותפוסה בבתי החולים.