חוקרים אמריקאים ואוסטרלים מצאו במסגרת מחקר שערכו גנים חדשים המעידים על כך שבני אדם התמודדו עם קורונה לפני 25 אלף שנה במזרח אסיה.

במחקר, שהתפרסם בסוף השבוע בכתב העת Current Biology, בחנו החוקרים את הגנום האנושי של יותר מ־2,500 בני אדם החיים כיום ב־26 אוכלוסיות שונות ברחבי העולם. הם מצאו כמה עשרות גנים של אנשים מחמש אוכלוסיות שונות הממוקמות בסין, וייטנאם ויפן - שנמצאו עם טביעות גנטיות של וירוס הקורונה, מה שמעיד על כך שהמגיפה הייתה הרסנית מספיק כדי להשאיר חותם אבולוציוני.

החוקרים הסבירו כי הממצאים יכולים לעזור למפתחי תרופות וחיסונים לאתר אילו גנים הם "השחקנים המרכזיים" בתגובת גופנו לזיהום, כאשר לפיהם השינויים האדירים שמפעילים הנגיפים בגנום האנושי יכולים לעבור לצאצאים לאורך דורות רבים. המשמעות היא שאנשים מסוימים רגישים יותר מאחרים להידבק בנגיפים או לפתח תסמינים חמורים של מחלה.

לטענתם, לא זו בלבד שזוהי העדות המוקדמת ביותר לחשיפה אנושית לנגיף הקורונה, היא גם מראה לאורך כמה זמן הוא יכול להסתובב בגנום האנושי. הם גילו כי ככל נראה הנגיף הפסיק להפעיל לחץ אבולוציוני על הגנום לפני 5,000 שנה, מה שאומר שהמגיפה נמשכה כ־20 אלף שנה.