ממשלת אוסטרליה הודיעה היום על האצת מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה אחרי עלייה חדה במספר מקרי ההידבקות ברחבי המדינה, כאשר אחרי הסגר בסידני ננקטו צעדים דומים גם בערים מלבורן ופרת'.

אחרי שהוטל סגר כללי על סידני וסביבתה בסוף השבוע, הודיעו היום הרשויות בניו סאות' ווילס על 18 מקרי הידבקות חדשים, כאשר בסך הכל נמנו 128 מקרים בהתפרצות הנוכחית של זן דלתא שהחלה ב-16 ביוני. 15 מהמקרים החדשים קשורים להתפרצות באזור חוף בונדי שהחלה בשל הידבקות של נהג בלתי מחוסן שהסיע תיירים מחו"ל. 

כמו כן, זוהו שני מקרי הידבקות במערב אוסטרליה שקשורים להתפרצות בסידני והרשויות הכריזו על סגר מוחלט בפרת' ובפיל למשך ארבעה ימים. בטריטוריה הצפונית התגלו שבעה מקרים והרשויות הכריזו על סגר בעיר דרווין עד יום שישי. גם בקווינסלנד זוהו שני מקרי הידבקות, אחד מהם של זן דלתא, והרשויות הודיעו על הגבלות. מדובר בפעם הראשונה מזה חודשים שיש התפרצות מעבר למדינה אחת באוסטרליה.

בעקבות זאת, התכנסה הממשלה הפדרלית לישיבת חירום, בסיומה הוחלט על שורת צעדים בניסיון לעצור את ההתפרצות. בין השאר, נקבע כי כל העובדים בבתי האבות יחויבו להתחסן, אולם החובה תהיה בתוקף רק מאמצע ספטמבר. כמו כן, בני 40 ומטה שעדיין לא זכאים לקבל חיסון של פייזר, יוכלו לבקש מהרופא שלהם חיסון של אסטרהזניקה.

"התוכנית של הממשלה כרגע היא למקסם את החיסון של האוכלוסייה באוסטרליה מוקדם ככל שניתן", אמר ראש הממשלה, סקוט מוריסון. "יש תחושה אמיתית של דחיפות לגבי זה ושם אנחנו מתמקדים". הוא הדגיש שיש "אי ודאות רבה" לגבי הנגיף וציין כי 50 אחוז מהמקרים החדשים בישראל הם של מחוסנים.