הרשויות בהודו דיווחו הבוקר (שישי) כי מספר המתים כתוצאה מנגיף הקורונה חצה את ה-400 אלף לאחר שביממה האחרונה נרשמו 853 מקרי מוות. מספר המאומתים היומי עומד על 46,617. בנוסף לכך, בדרום קוריאה דווח כי ביממה האחרונה נרשמו למעלה מ-800 מאומתים, המספר הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר. 

במקסיקו אובחנו ביממה האחרונה 6,081 מאומתים לנגיף ועל 201 מקרי מוות מהנגיף ביממה האחרונה. מאז פרוץ המגפה במדינה אובחנו 2,525,350 מאומתים ונרשמו-232,248 מקרי מוות. משרד הבריאות בברזיל דיווח כי ב-24 שעות האחרונות אובחנו 65,163 מאומתים חדשים ו2,029 מהנגיף. בתוך כך, באיחוד האמירויות הודיעו כי יאסרו על יציאה של אזרחיהם למספר מדינות באסיה ובאפריקה. בין היתר תאסר הנסיעה להודו ולדרום אפריקה. 

הקורונה בפורטוגל (צילום: REUTERS/Pedro Nunes)
הקורונה בפורטוגל (צילום: REUTERS/Pedro Nunes)


בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הזהיר אתמול מפני גל התפרצות חדש של מגיפת הקורונה באירופה. זאת בשל עלייה במספר המקרים אחרי יותר מחודשיים של ירידה הדרגתית במספר הנשאים. על פי הנס קלוגה, האחראי על אירופה מטעם סוכנות האו"ם, בשבוע שעבר נרשמה עלייה של 10% במספר המקרים החדשים, וזאת אחרי עשרה שבועות של ירידה. הוא ציין כי ההקלות בהגבלות, לצד ההתקהלויות הנרחבות וחידוש התיירות והתנועה בין המדינות, תרמו לשינוי המגמה.

בינתיים, בפורטוגל מנסים להתמודד עם העלייה בתחלואה והודיעו כי יוטל עוצר לילי החל מהשעה 23:00 על מספר ערים במדינה, בינהן גם בבירה ליסבון ובפורטו. רשויות הבריאות בבריטניה דיוווחו על 27,989 מאומתים חדשים, המספר הגבוה ביותר מאז ה-29 בינואר. עוד דווח כי בשבוע האחרון, התרחש זינוק של כמעט 72% במספר המאובחנים בהשוואה לשבועות הקודמים. 

הרשויות בספרד מדווחות גם הם על זינוק במספר המאומתים כתוצאה מזן הדלתא. ביממה האחרונה אובחנו 12,345 מאומתים חדשים ונרשמו שמונה מקרי מוות, המספרים הגבוהים ביותר מאז אמצע חודש אפריל.