מנהל ארגון הבריאות העולמי ד"ר תאודורוס אדהנום גברה־יסוס התריע כי הזן דלתא של נגיף הקורונה התפשט בקרב 100 מדינות וכי קמפיין החיסונים העולמי אינו מספיק מול הסכנה הגוברת של המוטציות.

"זן דלתא הוא מסוכן וממשיך להתפתח ולעבור מוטציות שדורשות הערכה מתמשכת והתאמה זהירה של התגובה של מערכת הבריאות", אמר גברה־יסוס. "דלתא אותר ב־98 מדינות לפחות והוא מתפשט במהירות במדינות עם כיסוי חיסוני נמוך וגבוה".

מנהל סוכנות האו"ם קרא למדינות העולם לחסן לפחות 10% מכלל התושבים שלהן עד סוף ספטמבר והפציר במדינות העשירות להקצות יותר חיסונים למדינות החלשות.

"העולם חייב לשתף באופן שוויוני חליפות מגן, חמצן, ערכות בדיקה וחיסונים", הדגיש, "זו הדרך הטובה ביותר להאט את המגיפה, להציל חיילים ולקדם שיקום כלכלי עולמי אמיתי, ובדרך גם למנוע מעוד זנים מסוכנים להיות כשידם על העליונה".

אתמול הודיעו הרשויות באיראן על סגירת עסקים בלתי חיוניים, בהם מסעדות, סלוני יופי ומרכזי קניות, נוסף לפארקים הציבוריים בטהרן וביותר מ־270 ערים נוספות, בניסיון למנוע את התפרצות הגל החמישי של מגיפת הקורונה לנוכח העלייה במספר המקרים של הידבקות בזן הדלתא.
אתמול נמסר באיראן על יותר מ־13 אלף נשאים חדשים, עלייה של יותר מ־5,000 מקרים בתוך יממה.

על פי הנתונים הרשמיים, קרוב ל־4.5 מיליון מתוך 84 מיליון התושבים קיבלו מנה אחת של חיסון ושני מיליון בלבד קיבלו את שתי המנות עד כה.