ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (רביעי) מפני זן חדש של נגיף הקורונה המכונה "למבדה", אשר לפי הדיווחים הינו קטלני יותר מזן הדלתא ואף עלול להיות עמיד יותר בפני החיסון. הזן החדש אחראי להתפרצות הקשה בכמה מדינות בדרום אמריקה, בהן פרו, שם הוא אחראי ל-82% ממקרי ההדבקה. הוא מוסיף להתפשט בקצב גבוה כאשר זוהה כבר בכ-30 מדינות, בהן בריטניה וצ'ילה. 

לפי הדיווחים, מחקר ראשוני שלא עבר ביקורת עמיתים העלה חשש מפני עמידות יחסית לחיסון שהפגין הזן החדש. חוקרים שבדקו את עמידות החיסון של חברת סינובאק בפני הזן החדש בהשוואה לאופן שבו הוא הגיב לזנים ישנים יותר, הגיעו למסקנה שהמוטציות הקיימות בחלבון הספייק של גרסת הלמבדה מפחיתות במידה ניכרת את יעילות החיסון בהשוואה לזני האלפא והגמא, אם כי לא נערכה השוואה עם זן הדלתא.

כזכור, רק לפני יומיים הזהיר מנהל ארגון הבריאות העולמי ד"ר תאודורוס אדהנום גברה־יסוס כי זן הדלתא התפשט בקרב 100 מדינות וכי קמפיין החיסונים העולמי אינו מספיק מול הסכנה הגוברת של המוטציות.

"זן דלתא הוא מסוכן וממשיך להתפתח ולעבור מוטציות שדורשות הערכה מתמשכת והתאמה זהירה של התגובה של מערכת הבריאות", אמר גברה־יסוס. "דלתא אותר ב־98 מדינות לפחות והוא מתפשט במהירות במדינות עם כיסוי חיסוני נמוך וגבוה".