הזיג-זג של ממשלת בריטניה מול מגפת הקורונה לא מפסיק: ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, ושר האוצר, רישי סונאק, הודיעו בצהריים כי הם ייכנסו לבידוד לאחר שהיו במגע קרוב עם שר הבריאות, סג'יד ג'וויד, שנדבק בנגיף, וזאת לאחר תרעומת ציבורית על כוונתם להשתתף בתוכנית פיילוט שנועדה למנוע בידודים.

יממה לאחר שג'וויד הודיע כי הוא אובחן כנשא חיובי של הנגיף, הודיעה הבוקר לשכת ראש הממשלה בדאונינג 10 כי ג'ונסון וסונאק, שנפגשו עם שר הבריאות בימים האחרונים, קיבלו התראה מהיישומון של מערכת הבריאות כי הם נחשפו לחולה מאומת ועליהם להיכנס לבידוד.

אולם ההודעה ציינה כי השניים יטלו חלק בפיילוט ממשלתי שנועד לצמצם את הצורך בבידודים. המשתתפים בפיילוט מבצעים בדיקות עצמיות מדי בוקר במשך שבעה ימים, ובכל יום שבו התוצאה שלילית, הם יכולים להמשיך בענייניהם ורק אם התוצאה חיובית הם צריכים להיכנס לבידוד. על פי דאונינג 10, השניים היו אמורים לטפל בתקופה הזו רק "בעניינים ממשלתיים דחופים".

ההודעה עוררה תרעומת ציבורית מיידית על כך שג'ונסון ושרי הממשלה זוכים ליחס מועדף לעומת שאר התושבים. זאת אחרי שבמהלך סוף השבוע מאות אלפי בני אדם קיבלו התרעות מהיישומון ונדרשו להיכנס לבידוד מיידי. "חוק אחד להם, אחר בשביל כל האחרים", התריסו הגולשים הזועמים ברשתות החברתיות.

כשלוש שעות מאוחר יותר, הודיע דובר מטעם דאונינג 10 כי ג'ונסון יישאר בבידוד במעון הכפרי בצ'קרס ולא ישתתף בפיילוט, אלא ינהל שיחות את ענייני הממשלה מרחוק. 

גם שר האוצר סונאק החליט להיכנס לבידוד. "בעוד שתוכנית הפיילוט די מגבילה, מאפשרת לקיים רק עניינים ממשלתיים דחופים, אני מכיר בכך שאפילו התחושה שהחוקים אינם זהים עבור כולם היא שגויה", אמר. "בשל כך, אני אהיה בבידוד עצמי ולא אשתתף בפיילוט".

הסערה מגיעה יממה לפני שמרבית ההגבלות יוסרו באנגליה. זאת על אף העלייה המתמדת במספרי מקרי ההידבקות בזן דלתא של נגיף הקורונה והחשש של אנשי הרפואה מפני התפרצות נרחבת, במיוחד אם אנשים לא יישמעו להמלצה לעטות מסכות במקומות סגורים מאחר שכעת היא לא תהיה בגדר חובה.