התחלואה בבריטניה מנגיף קורונה אמנם במגמת עלייה, ולמרות זאת – בממלכה הבריטית החליטו לבטל את כל מגבלות הקורונה ולחזור לשגרה מלאה החל ממחר.

פיני בראון, זמר ושחקן ישראלי שחי בלונדון, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM, וסיפר כי הוא אינו חושב שלהסרת המגבלות תהיה משמעות גדולה.

"אנשים לוקחים אחריות. החוק אמנם ישתנה ולא תהיה חובה לציית למגבלות כאלה ואחרות, אבל זה לא אומר שאנשים ילכו בלי מסיכות", אמר בראון בפתח דבריו.

"הרגולציה בכל בתי החולים והמוסדות למבוגרים תישאר כמעט אותו דבר. הלחץ קצת ירד, אנשים ירגישו יותר חופשיים, אבל אני חושב שכמעט הכל יישאר אותו דבר. אני לא רואה שמשהו הולך להשתנות דרסטית, חוץ מזה שהחוק ייפתח וכל אחד יבחר לבד מה הוא רוצה לעשות".

"מה שחשוב בשורה התחתונה, זה לא החוק, אלא באיזה רמה ניתן ליישם אותו", הוסיף. "ככל שהחוק הולך ומקצין ונהיה יותר רדיקלי, כך הוא נהיה פחות אפשרי ליישום. הממשלה פונה לציבור ואומרת לו לקחת אחריות, והבריטים הם אזרחים מאוד ממושמעים".

עוד ציין כי "הממשלה אומרת, תיקחו אחריות, תלבישו מסיכות, תשתדלו לא לגעת אחד בשני, תבינו שיש פה נגיף שאנו רוצים לעצור ביחד – כשמדברים בגישה כזאת, הכל נראה אחרת".

ובמקביל להסרת ההגבלות בבריטניה, שר הבריאות הבריטי התגלה כחיובי לקורונה והכניס לבידוד רבים מהממשלה הבריטית, וביניהם גם את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שכבר נדבק בעבר בקורונה. בראון התייחס לחדשות ואמר: "מי שלא לומד מההיסטוריה נאלץ לחוות אותה שוב".