משטרת פריז הפעילה הערב (שבת) גז מדמיע נגד מפגינים שמחו על הצעדים האחרונים שנקטה הממשלה בניסיון לעצור את העלייה בתחלואה, בעוד שבסידני, נעצרו עשרות בני אדם בעימותים אלימים בין כוחות המשטרה לבין מפגינים נגד מגבלות הקורונה.

קורונה בעולם (צילום: רויטרס)

עשרות אלפי בני אדם יצאו אחר הצהריים לרחובות פריז, מרסיי, ליון וערים נוספות אחרי שמפלגות הימין ותנועת "האפודים הצהובים" קראו להפגנות במחאה על הפעלת התו הירוק למחוסנים במקומות בילוי ובאתרי תיירות והכוונה להרחיב אותו גם למסעדות ולמרכזי קניות ובשל ההוראה שכל עובדי מערכת הבריאות חייבים להתחסן.

בפריז התקיימו שלושה מצעדים גדולים ומפגינים חסמו כבישים ופגעו במכוניות. עימותים אלימים בין המשטרה לבין המפגינים, שכללו גם הפעלת גז מדמיע, נרשמו ליד שאנז אליזה וברחובות הסובבים ובאזור תחנת הרכבת גאר סן-לזאר.

הפגנות בצרפת נגד הנחיות הקורונה (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
הפגנות בצרפת נגד הנחיות הקורונה (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)

גם בליון נרשמו עימותים כאשר מפגינים הקימו חסימות וניסו להתפרץ לאחד הכבישים הראשיים והשוטרים הגיבו בירי גז מדמיע ובזרנוקי מים ובעיר מונפלייה דווח על עיתונאים שהוכו במהלך סיקור ההפגנות. בליל, צעדו כאלפיים ביני אדם שצעקו "חירות" ו-4,000 מפגינים בשטרסבורג קראו להתפטרותו של הנשיא עמנואל מקרון.

גם באוסטרליה, שם יותר ממחצית מהתושבים נמצאים תחת הגבלות קורונה בשל עלייה בתחלואה, יצאו רבים לרחובות סידני, מלבורן ובריסביין כדי למחות על ההגבלות על אף שהרשויות הזהירו כי מדובר בהפרת התקנות.

המוקד המרכזי היה בסידני, שנמצאת תחת סגר כבר חודש, והניפו שלטים שעליהם נכתב "הסירו את המסכה, הרימו את קולכם". אלפי מתפרעים התנגשו עם כוחות המשטרה ונמסר על לפחות 57 עצורים ויותר מ-90 דוחות.

"מה שראינו היום היו 3,500 מטומטמים אנוכיים - אנשים שחשבו שהחוק לא תקף לגביהם", אמר שר המשטרה של מדינת ניו סאות' ווילס, דיוויד אליוט, שציין כי בלשי המשטרה פועלים לזהות את כל המעורבים.

ראש הממשלה המקומית של ניו סאות' ווילס, גלדיס בריקליאן, גינתה את ההתפרעויות. "המפגינים הביעו בוז מוחלט כלפי האזרחים האחרים שמתמודדים כעת עם המצב", אמרה. "פעילות כזו במהלך סגר לא תעבור בשתיקה ומלוא עוצמת החוק תופעל נגד מי שהיו מעורבים בפעילות בלתי חוקית כזו".