זן הדלתא ממשיך להתפשט ברחבי העולם בכלל ובאסיה בפרט. ביממה האחרונה נשבר שיא במספר המאומתים ביפן לאחר שאובחנו יותר מ-8,000 חולים חדשים, כך דווח בתאגיד השידור המקומי. בעיר טוקיו, שמארחת בימים אלה את האולימפיאדה, אובחנו 3,177 מאומתים חדשים. העלייה במספר המאומתים מדאיגה את קברניטי המדינה שחוששים מעומס וקריסה של בתי החולים. 

ראשי הרשויות במדינת ניו סאות' ויילס שבאוסטרליה הודיעו על הארכת הסגר בערים ובינהן סידני, למשך כארבעה שבועות, זאת לאחר שההגבלות שהוטלו לאחרונה, לא הצליחו לעצור את העלייה במספר המאומתים. ראש מדינת המחוז, גלדיס ברג'יקליאן הודיעה בתדרוך לכתבים כי עוצר לא יוטל בערים ונשקלת האפשרות לבצע בדיקות מהירות במקומות עבודה חיוניים. ביממה האחרונה אובחנו במחוז 172 מאומתים חדשים. 

מנגד, ההסתדרות הרפואית האוסטרלית הטילה ספק בשבוע שעבר ביעילות הארכת הסגר. נשיא ההסתדרות, ד"ר עומר חורשיד אמר לעיתונאים כי "אנחנו באמת חוששים שהסגר הזה לא יעבוד. יתכן שאסטרטגיית הסגרים של אוסטרליה, שעבדה טוב בהתפרצויות הקודמות, פשוט לא חזקה מספיק כדי להתמודד עם זן הדלתא".

קורונה במלזיה (צילום: Reuters/LIM HUEY TENG)
קורונה במלזיה (צילום: Reuters/LIM HUEY TENG)


בנוסף לכך, הרשויות בתאילנד דיווחו כי ביממה האחרונה נשבר שיא במספר המאומתים לאחר שיותר מ-16 אלף איש אובחנו כמאומתים לנגיף, בכך עלה מספר המאומתים במדינה ל543,361. עוד דווח כי ביממה האחרונים מתו 133 בני אדם כתוצאה מהנגיף. במלזיה דיווחו על שיא במספר המאומתים עם 17,405 מאובחנים חדשים לנגיף. בעקבות כך, עלה מספר המאומתים במדינה ליותר ממיליון. 

כמו כן, המרכז הדרום קוראני לבקרת מחלות ומניעתן הודיע גם הוא על עלייה במספר המאומתים לאחר שביממה האחרונה אובחנו 1,896 מאומתים חדשים.