הולכת בצעדיה של ישראל: בריטניה מתכננת להתחיל במבצע החיסון של בני 50 ומעלה ומדוכאי חיסון במנה שלישית בחודש הבא, זאת על רקע החשש שיעילות החיסונים עלולה לפוג, כך דווח הערב (ראשון) בעיתון הבריטי "הטלגרף". 

לפי הפרסום, בריטניה מתכננת לחסן כ-2.5 מיליון בריטים במנה השלישית מדי שבוע החל מה-6 בספטמבר, ומתכננת להעמיד בחוד החנית 2,000 בתי מרקחת שיבצעו זאת, כך שרופאים וצוותי רפואה אחרים יוכלו להתמקד בצבר החולים שמחכים לטיפולים נוספים. 

עוד דווח כי הקמפיין צפוי להסתיים בחודש דצמבר, והחיסונים אמורים להינתן במקביל לחיסון נגד השפעת. "זו התכנית, בכל מקום אפשרי, אך זה כרוך בחוות הדעת הסופית של הוועדה המשותפת לחיסונים, ה-JCVI" אמר גורם ממשלתי לעיתון. 

הממשלה הבריטית שוקלת לתת חיסון שונה מזה שקיבלו במנה הראשונה והשנייה, לאחר שניסויים קודמים העלו כי חיסונים של חברות שונות יכולים לגרום לתגובה חיסונית משופרת.

כזכור, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן במנה השלישית בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, למרות שמנהלת המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA טרם אישר סופית את מנת החיסון השלישית לשימוש. 

ראשון המתחסנים היה נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקיבל את המנה השלישית ביום שישי בשבוע שעבר. "אנחנו מתנהלים באחריות, זאת לא החלטה פוליטית, זאת החלטה מקצועית ורפואית", אמר אז רה"מ נפתלי בנט. "הגענו להחלטה רק כשהגיע המידע של המחקר האחרון של פרופ' רגב שהביא את התובנות שיש דעיכה מסוימת בחיסוניות על פני זמן".