נגיף הקורונה וזן הדלתא ממשיכים להתפשט ביבשת אסיה: הרשויות בתאילנד דיווח היום (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 20,200 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה ועל 188 בני אדם שמתו כתוצאה מהנגיף. עד כה אובחנו בתאילנד למעלה מ-600 אלף בני אדם כחולים בקורונה וכ-5,000 מתו. 

בטוקיו, שמארחת בימים אלה את האולימפיאדה, דווח כי ביממה האחרונה אובחנו 4,166 מאומתים חדשים. הרשויות ביפן הזהירו היו כי העלייה המדאיגה במספר המאומתים עשויה לפגוע בהמשך המשחקים האולימפים והביעו חוסר שביעות רצון מהתנהלות הממשלה המקומית בכל הנוגע למחלמה בנגיף הקורונה.

שר הבריאות של יפן נורהיסה טמורה אמר כי "זן הדלתא הוביל להתפשטות של הנגיף כפי שלא נראה בעבר. המגפה נכנסה לשלב חדש". ביממה האחרונה אובחנו במדינה 14,207 מאומתים חדשים. 

משרד הבריאות ההודי הודיע כי מספר חולי הקורונה שאובחן עד כה במדינה עומד על כ-31.77. עוד נמסר כי מספר מקרי המוות הכולל עומד על 425,757 מפרוץ הנגיף, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 42,625 מאומתים חדשים ונקבע מותם של 562 חולים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בדרום קוריאה עדכן היום כי ביממה האחרונה אובחנו 1,725 מאומתים חדשים לנגיף, עליה של יותר מ-500 מקרים מאתמול. עד כה אובחנו במדינה למעלה מ-200 מאומתים ולמעלה מאלפיים איש מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. כמו כן, הרשויות במדינה דיווחו כי אובחנו מספר מקרים בודדים של זן הדלתא פלוס. 

קורונה בדרום קוריאה (צילום: REUTERS/ Heo Ran)
קורונה בדרום קוריאה (צילום: REUTERS/ Heo Ran)


בסין, מוקד ההתפרצות הראשון של מגפת הקורונה, דיווחו על 71 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. דובר משרד הבריאות המקומי, מיי פנג אמר בתדרוך לעיתונאים כי "המפגה מתשטת ומתעצמת במהירות. הסיכון לייבוא וריאנטים הולך וגדל, לאחרונה התגלו מקרים חדשים של הנגיף שהגיעו ככל הנראה מאנשים שהיו בשדות תעופה, נמלים ימיים ובתי חולים".  

בעיר ווהאן , הוטלו סגרים אחרי שהתגלו המקרים הראשונים, מזה יותר משנה, של נשאים חיוביים של הנגיף. החקירה האפידמיולוגית זיהתה כי ההתפרצות החלה אחרי שמהגר עבודה נחשף לנגיף בעת שהמתין בתחנת רכבת ביום שישי האחרון. יותר מתריסר שכונות בווהאן הוכנסו לסגר הדוק ונאסר על התושבים לצאת מהן. 

משרד הבריאות באינדונזיה עדכן הבוקר כי מספר המתים מנגיף הקורונה חצה את ה-100 אלף. עוד דווח כי ביממה האחרונה אובחנו 35,867 מאומתים חדשים ו-1,747 מתו.