ארגון הבריאות העולמי קרא היום (רביעי) לעצור את מתן מנות הדחף של חיסוני הקורונה ברחבי העולם עד סוף החודש הבא על מנת לאפשר למדינות העניות לקבל את החיסונים הנדרשים כדי להגן על אזרחיהן מול המגפה.

מנהל הסוכנות, ד"ר תיאודורוס גברה-יסוס, ציין במסיבת עיתונאים כי עד כה ניתנו יותר מארבעה מיליון מנות חיסון ברחבי העולם, אולם יותר מ-80 אחוז מתוכן היו במדינות בעלות הכנסה גבוהה ובינונית. מנגד, במדינות העניות ניתנו רק 1.5 מנות לכל מאה בני אדם בשל מחסור בחיסונים."אני מבין את החשש של כל הממשלות שרוצות להגן על אנשיהן מזן הדלתא", אמר.

ד''ר תיאודורוס גברה-יסוס (צילום: Fabrice Coffrini/Pool via REUTERS)
ד''ר תיאודורוס גברה-יסוס (צילום: Fabrice Coffrini/Pool via REUTERS)


"אבל אנחנו לא יכולים לקבל מצב שבו מדינות שכבר השתמשו במרבית האספקה העולמית של חיסונים מלהשתמש בכמות רבה יותר, בעוד התושבים הפגיעים ביותר בעולם נותרו בלתי מוגנים. אנחנו צריכים שינוי דחוף, ממצב שבו מרבית החיסונים מגיעים למדינות בעלות הכנסה גבוהה למצב שבו מרביתם מגיעים למדינות בעלות הכנסה נמוכה", הוסיף גברה-יסוס.

"בהתאם לכך, ארגון הבריאות קורא להפסקה של מתן מנות דחף לפחות עד סוף ספטמבר, על מנת לאפשר לעשרה אחוזים לפחות של האוכלוסייה בכל מדינות לקבל חיסון. כדי שזה יתבצע, אנחנו צריכים שיתוף פעולה של כולם, במיוחד המדינות והחברות ששולטות באספקת החיסונים בעולם", סיכם.