משרד ההגנה האמריקאי הודיע כי כל החיילים בשירות פעיל יחויבו להתחסן נגד נגיף הקורונה עד אמצע החודש הבא, זאת כאשר שיעורי התחלואה בארה"ב ממשיכים לעלות בקצב מהיר בשל התפרצות זן דלתא. מזכיר ההגנה לויד אוסטין הודיע כי הוא מתכוון לבקש את האישור של הנשיא ג'ו ביידן לחייב את כל 1.3 מיליון החיילים בשירות פעיל להתחסן עד אמצע ספטמבר לכל המאוחר.

על פי נתוני הפנטגון רק 64% מכלל החיילים התחסנו עד כה באופן מלא. אוסטין הדגיש כי אם התחלואה הגואה תתחיל להשפיע על מוכנות צבא ארה"ב, הוא לא יהסס "להמליץ לנשיא על כיוון שונה אם ארגיש צורך לעשות את זה. כדי להגן על האומה הזאת אנחנו צריכים כוח בריא ומוכן", הדגיש.

הנשיא ביידן הביע תמיכה בהודעתו של אוסטין. "חיילים מחוסנים יוכלו להישאר בריאים, להגן טוב יותר על בני משפחותיהם, ולהבטיח שהכוח שלנו מוכן לפעול בכל מקום בעולם", אמר. בימים האחרונים עומד קצב התחלואה היומי הממוצע בארה"ב על יותר מ־124 אלף נדבקים חדשים ביום, פי שניים מהמצב לפני שבועיים. מדובר בנתונים שלא נראו בארה"ב מאז פברואר. 

עיקר התחלואה נרשמה במדינות הדרום, שם ישנן קהילות גדולות שאינן מחוסנות. למרות זאת, המושלים הרפובליקנים באותן מדינות לא ממהרים להטיל מגבלות, אף שבלואיזיאנה ובארקנסו ישנם עומסים חסרי תקדים בבתי החולים.