מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, הודיע הבוקר (שישי) כי בני 50 ומעלה יוכלו לפנות לקופות החולים להתחסן או לתאם תור לחיסון שלישי כבר מהיום, זאת לאחר שקיבל את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה. בנוסף, גם עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים יוכלו להתחסן במנה השלישית.

המנכ"ל עדכן הלילה בעניין את מנכ"לי קופות החולים. ברגעים אלה מתקיימים דיונים נוספים לגיבוש ההנחיות הסופיות ביחס לאוכלוסיות השונות. בעקבות ההחלטה, שר הבריאות ניצן הורוביץ יגיע בשעה 12:00 למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא ויהיה ראשון המתחסנים במנת חיסון שלישית בשכבת גיל זו.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב להחלטת ועדת משרד הבריאות בנושא החיסון השלישי ואמר אתמול: "אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגפות על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 - התייצבו כבר מחר בבוקר. צאו להתחסן. מדובר בהצלחת חיים. זה בידינו".

בתוך כך, מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע כי אישר באופן רשמי לבצע זריקה שלישית של החיסון נגד קורונה עבור בני אדם המוגדרים כמדוכאי חיסון. בהודעה הרשמית של ה-FDA נמסר כי מי שהתחסן פעמיים, ואינו מוגדר כמדוכא חיסון, אינו צריך לקבל את הזריקה הנוספת.

על פי הודעת הארגון, את הזריקה השלישית ניתן לבצע גם בחיסונים של חברת פייזר וגם בחיסונים של חברת מודרנה. שתי החברות כבר ציינו בעבר כי לדעתן נדרש חיסון שלישי נגד נגיף הדלתא, לאור הירידה ביעילות החיסון לאורך זמן.