ראש ארגון הבריאות העולמי תאודרוס אדהנום התייחס היום (שבת) למדינות שמעניקות לאזרחיהן מנת חיסון שלישית והעביר ביקורת על כך. אדנהם ציית בטוויטר כי "יש מדינות שאין להן גישה לחיסונים והן סובלות מהרבה מקרי הדבקה ועלייה משמעותית במקרי המוות. אף אחד לא בטוח עד שכולם בטוחים ומשום כך, יש להשהות את מתן המנה שלישית של חיסון לקורונה".

אדנהום צירף לציוץ שלו מאמר שכתב אתמול במגזין "טיים" ובו ציין כי "עד כה, בעשר מדינות ניתנו יותר מ-75 אחוזים מהחיסונים בעולם, בעוד שמדינות בעלות הכנסה נמוכה קיבלו קצת יותר מאחוז אחד לטענם אדנהם, "זה לא מספיק קרוב כדי לחסן את עובדי הבריאות שלהם, אוכלוסיות מבוגרות ואחרות בסיכון הגבוה ביותר למחלות קשות ומוות". 
 
עוד אמר ראש ארגון הבריאות העולמי כי "למרות אי השוויון החריף הזה, כמה מדינות עשירות הכריזו על תוכניות למתן מינונים 'מגבירים' לאוכלוסיות שכבר קיבלו חיסון מלא. לא רק שזה מעורר מחלוקת אתית, כשבוחנים את מאות מיליוני האנשים שטרם קיבלו מנה אחת במדינות העניות ביותר בעולם, הנתונים המדעיים התומכים בהתערבות מדינית כה גדולה, שישפיעו באופן דרמטי על אספקת החיסונים העולמית, עדיין נאסף".